دعوت پاکستان از امیرعبداللهیان برای شرکت در اجلاس وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی

در گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شاه محمود قریشی که به ابتکار طرف پاکستانی صورت گرفت، دو طرف در مورد اجلاس وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، مساله فلسطین، یمن ، افغانستان ، بحران اوکراین و مناسبات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن دعوت از امیرعبداللهیان برای شرکت در اجلاس وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد و جشن هفتادمین سالگرد روز ملی پاکستان ضمن بیان این موضوع که مسئله فلسطین منشا پیدایش سازمان همکاری اسلامی است، مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را در این رابطه مهم و کلیدی دانست.

طرفین در مورد ابعاد متنوع مناسبات دوجانبه ، بحران اوکراین، مسائل منطقه و جهان اسلام رایزنی و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان با تبریک روز ملی پاکستان به دولت و مردم پاکستان و تشکر از دعوت وزیر امور خارجه این کشور، تاکید کرد: وجود پیش نویس قطعنامه‌هایی با موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و نیز قطعنامه علیه یمن که توسط برخی کشورها طرح شده است  با مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در وحدت امت اسلامی سازگار نیست.

وزیر خارجه پاکستان با تاکید بر اهمیت وحدت کشورهای اسلامی، تاکید کرد که پاکستان در این مسیر و در حمایت از فلسطین از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.