زمان احتمالی پایان جنگ اوکراین مشخص شد

اولکسی آرستوویچ، مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین، اواخر روز دوشنبه گفت که جنگ در اوکراین احتمالا تا اوایل ماه مه (اردیبهشت) پایان می‌یابد؛ زمانی که روسیه منابع لازم برای حمله به همسایه خود را تمام‌شده می‌بیند.

فوری/ قانون تغییر ساعت لغو شد

به گزارش  رویترز، مذاکرات بین کی‌یف و مسکو که آرستوویچ شخصا در آن دخالتی ندارد، تاکنون نتایج بسیار کمی به جز چندین کریدور بشردوستانه از شهرهای محاصره شده اوکراین به همراه نداشته است.

آرستوویچ در ویدئویی که توسط چندین رسانه اوکراینی منتشر شد، گفت که زمان دقیق بستگی به این دارد که کرملین مایل است چه مقدار از منابع را برای کمپین خود اختصاص دهد.

همچنین در اکوایران ببینید : سفر به مسکو با نیت وین

او گفت: «من فکر می‌کنم حداکثر در ماه مه، اوایل ماه، ما باید یک توافق صلح داشته باشیم، شاید خیلی زودتر، خواهیم دید. من در مورد آخرین تاریخ‌های ممکن صحبت می‌کنم.»

مشاور رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین ادامه داد: «ما اکنون در یک انشعاب در راه هستیم: یا یک توافق صلح خیلی سریع، ظرف یک یا دو هفته با خروج نیروها و همه چیز، منعقد خواهد شد یا تلاشی برای جمع کردن نیرو که برخی می‌گویند،  سوری‌ها برای مدتی در دوم دوم انجام خواهد شد و وقتی آنها را هم شکست دهیم، توافقی در اواسط آوریل یا اواخر آوریل به امضا می‌رسانیم.»

او گفت که یک سناریوی «کاملاً دیوانه‌کننده» می‌تواند شامل اعزام سربازان جدید توسط روسیه پس از یک ماه آموزش باشد.

با این حال، به گفته آرستوویچ، حتی پس از توافق صلح، درگیری‌های تاکتیکی کوچک ممکن است برای یک سال باقی بماند، اگرچه اوکراین بر خروج کامل نیروهای روسیه از قلمرو خود اصرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.