الیاس حضرتی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی استعفا داد

متن استعفا الیاس حضرتی به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت‌الله کروبی پدر معنوی حزب

اعضای محترم شورای مرکزی حزب اعتماد ملی

با عرض سلام و ارادت

در آستانه سال جدید لازم می‌دانم تبریکات صمیمانه خویش را خدمت شما و یکایک اعضای شورای مرکزی و تمامی همراهان و اعضای حزب اعلام نمایم و آرزوی سلامتی برای همه شما و سربلندی برای ایران عزیز و پایداری و شکوفایی برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را از خداوند متعال خواستار باشم.

در عین حال تشکر و قدردانی می‌کنم از اعتمادی که در طول یک سال گذشته به عنوان دبیرکل نسبت به  بنده حقیر داشتید. عنایت و بزرگواری شما عزیزان بخصوص بزرگ همه ما جناب آقای کروبی هیچ‌وقت فراموش نخواهد شد.

به لطف پروردگار و صفا و صداقت و همفکری تمام عزیران و با محوریت جناب کروبی عزیز، امروز حزب اعتماد ملی جزء منسجم‌ترین تشکیلات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران است.

احزاب به عنوان نهادهای مدنی برخاسته از متن مردم، بهترین اقدام داوطلبانه نیروهای سیاسی به حساب می¬آیند که در مسیر ایجاد شور و شعور سیاسی، تربیت مدیران و کادرهای حزبی، نظارت بر قدرت سیاسی و ارائه راهکارهایی برای بهبود اوضاع حکمرانی کشور فعالیت می¬کنند. متاسفانه ساختار انتخابات در کشور ما بر تحزب بنا نشده و هیچ حق اختصاصی برای احزاب سیاسی پدید نیامده است در حالی که احزاب در نظام¬های سیاسی مردم¬سالار باید از شان و جایگاه سیاسی مستقلی برخوردار باشند و از سوی قانون به اشکال مختلف حمایت شوند. این امر کار حزبی را با مشکلات متعددی مواجه کرده و بقای احزاب را با مشکل مواجه ساخته است. 

برای جبران این نقیصه و با توجه به اهمیت حزب و ارزش فعالیت حزبی، ضروری است در درون همه احزاب تلاش مضاعفی برای روشن نگه¬داشتن چراغ تحزب صورت بگیرد و از جمله جمع کثیری از کادرهای اصلی بخصوص دبیرکل حزب، تمام وقت و با تمام ظرفیت شبانه‌روزی در اختیار حزب باشند تا در این فضایی که تیرهای ناامیدی و یأس و بی‌اعتمادی از زمین و زمان در حال باریدن است، چراغ حزب را برای تعیین مسیر حرکت مردم با سازماندهی، آموزش و تولید ایده و راه‌حل‌های دقیق، روشن نگه دارند و این میسر نمی‌شود مگر آن که علاوه بر داشتن انگیزه، کفایت و توانایی فکری، قدرت سازماندهی و مقبولیت عمومی، «وقت کافی» و فرصت لازم نیز به حزب اختصاص داده شود.

متاسفانه به خاطر مسئولیتی که از حوزه مجموعه رسانه‌ای «اعتماد» بر دوشم هست، امکان «وقت»گذاری از حقیر سلب شده است و طبعا موافقید که اهمیت رسانه‌ هم امروزه نه‌تنها کمتر از حزب نیست شاید بیشتر هم باشد. در وضعیت کنونی کشور، رسانه‌ها هم با مشکلات وحشتناکی مواجه‌اند که ضرورت دارد با تمام توان به آن پرداخته شود.

حمل همزمان این دو بار سنگین برای بنده میسر نیست و در عمل نتوانستم به هیچ کدام از این دو مسئولیت فرصت لازم را تخصیص داده و به مسائل هر دو حوزه حزب و رسانه، به خوبی رسیدگی کنم و مدت‌هاست خودم را مجبور به انتخاب یکی از آن دو کرده¬ام. بر این باورم که مسئولیت حزبی بنده با حضور دهها شخصیت برجسته سیاسی بدون متولی باقی نخواهد ماند اما کار رسانه¬ای فعالیتی است که ظاهرا خودم باید تمام وقت خود را به آن اختصاص دهم تا کاری از پیش برود. با همین استدلال در طول ۶ ماه گذشته در شورای مرکزی و کمیته تعامل و دفتر سیاسی حزب موضوع استعفا را مطرح و اخیراً در ملاقات حضوری که خدمت جناب آقای کروبی داشتم، با ایشان هم طرح موضوع کردم.

بدین وسیله ضمن تشکر مجدد از تمام محبت‌ها و همکاری‌های صادقانه همه سروران عزیزم در حزب اعتماد ملی، از خددمت دوستان مرخص می¬شوم و ان‌شاءالله از این به بعد و تا اطلاع ثانوی از سنگر فعالیت حزبی کلاً به سنگر فعالیت تمام‌عیار رسانه هجرت می‌کنم، باشد که با دعای خیر شما بتوانم آنچه وظیفه ملی، انقلابی و اسلامی من در برابر ملت، کشور، انقلاب و نظام برآمده از خون یکایک برادران شهیدم هست،  انجام وظیفه کنم.

ان شاالله در اولین فرصت قائم مقام محترم جناب آقای مهندس گرامی¬مقدم با همکاری همه عزیزان نسبت به برگزاری جلسه شورای مرکزی اقدام و دبیرکل جدید از میان شخصیت¬های خوش¬سابقه و باتجربه انتخاب خواهد شد.

والسلام علیکم و رحمت الله وبرکاته

۱۴۰۰/۱۲/۲۳

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.