خبر مهم درباره قیمت بلیت ها در نوروز 1401

رستم قاسمی - وزیر راه و شهرسازی - در مراسم بهره‌برداری از ۴۷۰ دستگاه ناوگان تولید داخل، اظهار کرد: در مراسم امروز ۴۷۰ ناوگان ریلی مانند واگن اضافه شده و این مسئله نشان دهنده تحولی در حوزه ساخت است چرا که در حوزه ساخت ناوگان ریلی به خودکفایی رسیدیم و دیگر نیازی به واردات واگن نداریم.

وی افزود: در سال آینده شاهد تحول در حوزه‌های حمل و نقلی در بخش‌های هوایی، جاده‌ای و ریلی هستیم. در بخش حمل بار و و ترانزیت نیز بر اساس تفاهم نامه‌هایی که در این زمینه منعقد شده رکورد ۶۰ ساله  گذشته در کشور شکسته شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بازدیدهای متعددی از وضعیت عرضه بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس داشته‌ام و قیمت آن‌ها به هیچ عنوان از سال گذشته افزایش نیافته است. برای بلیت هواپیما هم سقف قیمتی تعیین شده و ایرلاین‌ها حق ندارند بیشتر از آن قیمت را بالا ببرند و تا ماه رمضان قیمت‌ها تغییری نمی‌کند.

قیمت بلیت تا ماه رمضان افزایش نمی‌یابد

افزایش قمیتی در نوروز ۱۴۰۱ نخواهیم داشت

همچنین مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در پی دستور وزیر راه و شهرسازی در ایام نوروز پیش‌رو در بخش مسافری افزایش قیمتی اعمال نخواهد داشت.

سید میعاد صالحی در این مراسم ، به بیان بخشی از اقدامات راه‌آهن در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: با دستور رئیس‌جمهوری در خصوص کنترل قیمت‌ها و با پیگیری وزیر راه و شهرسازی در بخش ریلی مسافری در نوروز ۱۴۰۱ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

در اکوایران ببینید؛

وی افزود: امروز ۸ لکوموتیو نو، ۴ لکوموتیو بازسازی شده، ۴۲۳ واگن باری نو، ۳۱ واگن باری بازسازی شده و یک ریل‌باس به ناوگان ریلی افزوده شده که در نوع خود رکوردی در بخش ریلی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ۴۷۰ دستگاه ناوگان تولید داخل که با سرمایه ۱۳۵۰ میلیارد تومان به ناوگان افزوده شده نسبت به سه ماهه اول سال ۳ برابر و نسبت به سه ماهه دوم و سوم رشد ۲ برابری داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.