علم‌الهدی:  پس از ۷۰ سال، اسراییل به ذلت و شکست افتاده

امام جمعه مشهد گفت: وقتی مردم عدالتخواه و استکبار ستیز شوند، زمینه ظهور امام عصر(عج) فراهم می‌شود.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: وقتی مردم در مقابل دشمنان قیام و حرکت می‌کنند و به استکبار ستیزی می‌پردازند، مستکبر و ظالم به فکر کشتار و براندازی آنها می افتد، اما  اگر مردم حاکمیت ظلم را بپذیرند، ظالم با آنها کاری ندارد.

وی بیان کرد: اگر شیعیان منطقه شرقی عربستان با ظالم کاری نداشتند، حکومت‌شان هم با آنها کاری نداشته و این جنایات را مرتکب نمی‌شد، اما چون آنها در مقابل ظلم و استکبار جنگیدند، در اقدامی وحشیانه جوان ۱۷ ساله آنها را گردن زدند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: ظلم  و جور وقتی افزایش می‌یابد، امام زمان(عج) ظهور می کند تا جهان را پر از عدل و داد کند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری در پیچ تاریخی قرار داریم، افزود: دشمنان، اسراییل را درست کردند تا سفره اسلام را از این منطقه جمع کنند، اما اکنون پس از ۷۰ سال، اسراییل به ذلت و شکست افتاده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به میلاد امام عصر (عج) اظهار داشت: همه هیجان، توجه و حرکت‌های جهادی قوی و نیرومند ما با توجه خاص وجود مقدس امام زمان(عج) معنا می یابد و زمان حال ما را نیز آن حضرت اداره می‌کند که تحلیل این موضوع بستگی به فهم و آگاهی ما دارد .

آیت الله علم الهدی بیان کرد: روایات متواتری از شیعه و اهل سنت از پیامبر (ص)نقل شده که اگر از عمر دنیا یک روز باقی نماند، در همان یک روز مردی از اهل بیت من مبعوث خواهد شد و دنیا را پر از عدل و داد می‌کند، همانطور که پر از ظلم و جور شده باشد.

وی افزود: از سوی دیگر عده‌ای از افراد کوته‌فکر معتقدند، هر اقدام اصلاحی و حرکت مبارزاتی با استکبار و ظالم که برای اصلاح مفاسد صورت بگیرد، فایده ای نداشته، چراکه تا زمین پر از ظلم و جور نشود، امام زمان(عج) ظهور نمی‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: وقتی مردم به این نتیجه می‌رسند که جز حاکمیت الهی هیچ چیز نمی‌تواند عدالت و انسانیت را تامین کند، در اجرای حاکمیت الهی به دنبال مظهر خدا می گردند و آن مظهر، امام زمان(عج) است که در پس پرده غیبت با سرانگشت خود همه‌ امور را جهت می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.