عربستان به درخواست بایدن دست رد زد
رسانه صهیونیستی از شعله ور شدن بحران در روابط ریاض و واشنگتن خبر داد.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی (کان) یکشنبه شب گزارش داد که اختلافات بین ریاض و و اشنگتن به دنبال جنگ در اوکراین و درخواست های جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از دولت عربستان برای افزایش تولید نفت، تشدید شده است.

به گزارش رسانه‌های صهیونیست، شبکه پخش رژیم صهیونیستی به نقل از دو مسؤول عربستانی اعلام کرد که یک بحران ادامه دار میان دولت بایدن و عربستان وجود دارد و این بحران در سایه جنگ اوکراین تشدید شده است.

آمریکا انتظار دارد، عربستان درخواست واشنگتن برای افزایش تولید نفت را برای مهار افزایش قیمت سوخت را برآورده کند.

همچنین در اکوایران ببینید : از تبار جاودانگی؛ چرا تختی هنوز قیمت دارد؟

براساس گزارش شبکه کان مقامات عربستانی در واقع راضی (به تولید نفت و به تبع آن کاهش قیمت آن) نیستند. چنان که مقامات بلندپایه خاندان سلطنتی اعلام کردند که گویا راه‌حلی برای بحران بی اعتماد میان دولت بایدن و دولت ریاض وجود ندارد.

رسانه‌های صهیونیستی به نقل از مقامات ریاض اعلام کردند که تنها راه حل ممکن برای بهبودیروابط و کاهش بی‌اعتمادی است که ریاض باید تا پایان دوره ریاست جمهوری بایدن صبر کند.

براساس گزارش رسانه صهیونیستی، مسؤولان عربستانی با هجمه به حزب دمکرات که بایدن از آن برآمده است، اعلام کردند که این حزب به دنبال تحمیل مسائلی به دولت ریاض است، میخواهد برنامه‌ای را به آنها تحمیل و در مسائل حقوق بشر آنها دخالت کند.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مقامات عربستان، نسبت به خواسته آمریکا برای افزایش تولید نفت ابراز شگفتی کرده‌اند، چرا که این کار پس از آن صورت می گیرد که دولت بایدن از ریاض در جنگ یمن حمایت نکرده و تلاش دارد که سپاه پاسداران ایران را از فهرست تروریسم خارج کند و سپس از عربستان انتظار دارد، خواسته خود برای افزایش تولید نفت را برآورده کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.