هشدار آمریکا به پکن درباره ماجراجویی نظامی

حمله روسیه به اوکراین، کشورهای غربی را نگران اقدام احتمالی مشابه چین علیه تایوان نموده است.

یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا امروز (دوشنبه) هشدار داد که در بحبوحه ادعاها مبنی بر آماده‌شدن پکن برای اقدام نظامی، در صورت شکست خوردن «بازدارندگی» در منطقه هند و اقیانوس آرام، واشنگتن نیز آماده «جنگ و پیروزی» در نبرد علیه چین خواهد بود.

به نوشته وبگاه «راشاتودی»، دریاسالار «جان سی. آکیلینو» فرمانده نیروی دریایی آمریکا در هند و اقیانوس آرام گفت که در دو دهه گذشته چین «بزرگ‌ترین انباشت نظامی از زمان جنگ جهانی دوم» را انجام داده است و «تجمیع تسلیحات آنها در منطقه بی‌ثبات‌کننده است».

آکیلینو در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» مدعی شد در حالی که ماموریت ارتش آمریکا «جلوگیری از جنگ» در منطقه است، اما پنتاگون آماده جنگ و پیروزی در درگیری علیه چین خواهد بود.

بر اساس این گزارش، وی چین را به نظامی‌کردن جزایر در دریای جنوبی چین و تبدیل آنها به قلعه‌هایی با تسلیحات ضد هوایی و ضد دریایی متهم کرد.

این نظامی آمریکایی، آن را بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر چین برای «گسترش قابلیت تهاجمی جمهوری خلق چین در فراسوی سواحل قاره‌ای» خواند و مدعی شد که پکن از این جزایر برای پرواز هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن در طول یک درگیری احتمالی استفاده خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.