معاون رئیسی دل به رودخانه زد/ عکس

 چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رود کارون بزرگ و زاینده‌رود و بخشی از دز است، که بخشی از سرشاخه‌های کارون از قلب بازفت کوهرنگ عبور می‌کند.

رودهای دائمی و فصلی سرشاخه‌های کارون در فصل بهار در هفته‌های آغازین فروردین همیشه خروشان بوده است، همان زمانی که عشایر برون کوچ دل به دشت و رود می‌زنند تا کوچ تاریخی خود از سمت خوزستان به چهارمحال و بختیاری همچنان ادامه دهند.

سال‌ها بافت روستایی گزستان بازفت شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری برای هر مسافری یک تصویر ماندگار دارد، عبور مردم روستای گزستان و عشایر از رودخانه بازفت خروشان در فصل بهار با استفاده از کلک (وسیله‌ای ساخته شده از پوست باده شده گوسفند)، که این تصویر در ذهن بیشتر مخاطبان ماندگار شده است.

همچنین در اکوایران ببینید : خرید کدام کالا برای مردم آرزو شد؟

سال‌هاست مردم گزستان از هر مسوولی که به این منطقه سفر می‌کند خواهان احداث یک پل برای عبور مرور خود هستند و این بار وقتی معاون رییس جمهور خود دل به رودخانه خروشان زد، اهالی گزستان امیدوار به تحقق این خواسته چندین سال در دولت سیزدهم شدند.

سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور روز سه‌شنبه در سفر خود به شهرستان کوهرنگ با حضور در روستای گزستان دل به رودخانه خروشان زد تا با همراه استاندار چهارمحال و بختیاری نشان دهند که عزم دولت در راستای خدمت رسانی به مردم بسیار جدی است.

صولت مرتضوی

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: پُل ارتباطی روستای گزستان شهرستان کوهرنگ با مناطق عشایری اطراف به‌زودی احداث خواهد شد.

سید صولت مرتضوی روز سه‌شنبه در بازدید از روستای گزستان و مناطق عشایرنشین اطراف در شهرستان کوهرنگ تاکید کرد: عبور از رودخانه اقدامی بسیار سخت و دشوار برای مردم و مایه نگرانی برای مسوولان است.

وی افزود: به‌همین منظور به‌زودی و در آینده‌ای نزدیک یک پُل برای تسهیل در ارتباط اهالی روستای گزستان و عشایر مناطق اطراف احداث می‌شود تا زمینه آسایش این مردم فراهم شود.

مرتضوی تصریح کرد: تامین اعتبار مورد نیاز برای احداث پُل ارتباطی روستای گزستان شهرستان کوهرنگ با مناطق عشایری اطراف از مصوبات قبل از سفر استانی رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری خواهد شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: روستاییان و عشایر استان و شهرستان کوهرنگ انسان‌هایی کم‌توقع و وفادار به نظام جمهوری اسلامی هستند.

غلامعلی حیدری تاکید کرد: مردم روستای گزستان شهرستان کوهرنگ و ساکنان مناطق عشایری اطراف برای رفت و آمد و عبور از رودخانه با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

وی یادآور شد: انتقال بیماران، سالمندان و کودکان در این مناطق بسیار سخت و طاقت‌فرسا مواجه و همین امر مشکلات مردم منطقه را دوچندان کرده است.

حیدری تصریح کرد: حضور معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و قول مساعد برای تامین اعتبار لازم به‌منظور احداث پُل، باعث کاهش مشکلات مردم محلی این منطقه خواهد شد.

شهرستان کوهرنگ که محل ییلاق و قشلاق جمعی از عشایر بختیاری از خوزستان به چهارمحال و بختیاری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.