ارتفاع 55 سانتی متری برف در سرعین

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از بدو ورود سامانه بارشی اخیر تا روز سه شنبه دوم فروردین ماه بیشترین بارش در سطح استان با ۵۵ سانتی متر از شهرستان سرعین گزارش شده است.

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل عصر امروز اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز جمعه ۲۷ اسفند ماه وارد استان اردبیل شد تا روز سه شنبه دوم فروردین ماه سبب بارش‌های مناسبی در مناطق شمالی، نوارشرقی استان به ویژه شهرستان‌های سرعین، گرمی، مشگین شهر و نمین شد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود این سامانه بارشی تا آخر هفته جاری در سطح استان فعال باشد و به تناوب بارش‌های پراکنده و هوای سرد را در استان رقم بزند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تاکید کرد: نکته مهم اینکه از اواخر وقت روز پنجشنبه سامانه بارشی فعال در استان تشدید شده و برای مناطق جنوبی از جمله شهرستان خلخال بارش برف و وزش نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌کنیم همشهریان و مسافران عزیزی که قصد تردد در محور سرچم را دارند، حتما وسائط نقلیه خود را به تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ مجهز کنند.

افزایش دمای هوا از هفته آینده

محمدی عنوان کرد: سامانه بارشی مذکور از حوالی ظهر جمعه از استان خارج شده و به تدریج از سرمای هوا نسبت به روزهای گذشته کاسته خواهد شد و با شروع وزش بادهای جنوبی از روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده دمای هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به حجم بارش برف و باران در مناطق مختلف تشریح کرد: از بدو ورود سامانه بارشی اخیر تا روز سه شنبه دوم فروردین ماه بیشترین بارش با ۵۵ سانتی متر از شهرستان سرعین گزارش شده است.

وی ادامه داد: در طی مدت مذکور ارتفاع بارش برف در شهرستان گرمی به ۳۰ سانتی‌متر و در شهرستان نمین به ۴۰ سانتی‌متر رسیده است و هم‌چنین از شهرستان بیله سوار ۵۳ میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.