نامه ۱۲ نماینده کنگره به بایدن علیه ایران / سنگ اندازی جدید برای مذاکرات برجامی

۱۲ نماینده دموکرات کنگره آمریکا با نوشتن نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار دادند که ممکن است به توافق هسته‌ای احتمالی با ایران رای منفی بدهند. در این نامه پرسش‌هایی درباره این توافق احتمالی شامل برداشتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از لیست سیاه آمریکا مطرح شده است.

به گزارش فاکس نیوز جاش گاتهایمر، نماینده دموکرات کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای ادعا کرد: بزرگترین نگرانی من، اعطای میلیاردها میلیارد دلار پول به ایران و دادن مجوز به آنان برای فروش نفت است. ما می‌دانیم که ایران چه از راه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، چه از راه گروه‌های نیابتی خود در منطقه شامل حزب الله، حماس، گروه جهاد فلسطین تلاش می‌کند به پایگاه‌های ما حمله کنند. آن‌ها می‌خواهند به متحدان ما حمله کنند بنابراین این ایده که ما ناگهان همه آن منابع را آزاد کنیم هیچ معنایی ندارد.

این نماینده دموکرات آمریکا در ادامه ادعا کرد درصورتی که نام سپاه پاسداران از لیست آنچه که آمریکا گروه‌های تروریستی می‌خواند حذف شود همه تحریم‌های مرتبط با آن هم از بین می‌رود که این اقدام تاثیری مستقیم بر روی متحد آمریکا یعنی رژیم صهیونیستی‌ خواهد گذاشت و متحدان منطقه‌ای این کشور در منطقه مانند عربستان را دلسرد خواهد کرد.  

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی در واکنش به اظهارات عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که گفته بود بایدن باید از گفتگو برای احیای برجام دست بردارد تایید کرد که هیچ یک از مخالفان توافق ایران، ایده بهتری ندارند و تحریم‌های فشار حداکثری کارایی نداشت. حتی خرابکاری و ترور در ایران هم کارایی نداشته و جنگ با ایران موثر نخواهد بود. دیپلماسی تنها راه ممکنی است که مدت زمان فرار هسته‌ای ایران را بیشتر می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.