حمله بی‌سابقه وزیر خارجه روسیه به مقامات اروپا

سرگئی لاوروف در نشست بنیاد دیپلماسی عمومی الکساندر گورچاکوف در مسکو، گفت: آنها یک جنگ واقعی، یک جنگ تمام عیار علیه ما اعلان کرده اند؛ این اصطلاح که توسط آلمان نازی استفاده می‌شد، اکنون توسط بسیاری از سیاستمداران اروپایی در مقابل روسیه بهره گرفته می شود.

وی ادامه داد: مقامات اروپایی به طور کلی اهداف خود از جمله ویران کردن، شکستن، نابودی و خفه کردن اقتصاد روسیه را پنهان نمی کنند.

از زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را آغاز کرد، غرب با اقدامات بی سابقه ای مسکو را تحت فشار قرار داد و روسیه را به تحریم‌شده ترین کشور جهان تبدیل کرد.

همچنین در اکوایران ببینید : همتی: در آستانه فروپاشی بودیم

پوتین ضمن دفاع از حمله به اوکراین با اشاره به این مساله که مسکو لازم است از روس زبان ها دفاع کند، گفت که تحریم های غرب علیه روسیه به منزله اعلان جنگ است.

وی تاکید کرد که مسکو می خواهد اوکراین، غیرنظامی و فاشیست زدایی شود و باید وضعیت بی‌طرفانه ای داشته باشد.

پوتین افزود: همه چیز در اوکراین برنامه ریزی شده است و ارتش روسیه به عنوان بخشی از عملیات نظامی ویژه، اهداف خود را تحقق می بخشد.

کرملین پیش‌تر رفتار غرب را شبیه راهزنان دانست و اعلام کرد؛ جهان به اندازه ای بزرگ است که آمریکا و اروپا نمی توانند کشوری به بزرگی روسیه را منزوی کنند.

لاوروف تاکتیک‌های اروپا در قبال روسیه را با آلمان نازی مقایسه کرد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.