درخواست کمک رئیس جمهور اوکراین از ناتو

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی از اعضای ناتو و کشورهای غربی خواست برای این کشور تانک و تسلیحات فراهم کنند.

رئیس جمهور اوکراین از کشورهای غربی خواست کمبود تسلیحات سنگین در انبارهای این کشور را تأمین کنند و از مقامات غربی پرسید (دلیل تعلل این است که) آیا آنها از مسکو می‌ترسند؟

زلنسکی گفت: کی‌یف به تانک، هواپیما و سامانه‌های ضد کشتی‌های جنگی نیاز دارد. اوکراین با اسلحه و مسلسل که تعداد زیادی از آن را دارد، نمی‌تواند موشک‌های روسیه را منهدم کند. بدون تعداد کافی تانک، دیگر خودروهای زرهی و البته هواپیماها امکان شکست محاصره ماریوپل وجود ندارد.

رئیس رجمهور اوکراین افزود: همه مدافعان اوکراین این را می‌دانند. همه مدافعان ماریوپل این را می‌دانند. هزاران نفر، یعنی غیرنظامیانی که آنجا در محاصره هستند، این را می‌دانند. آمریکا و همه سیاستمداران اروپایی هم این را خوب می‌دانند. ما این را به همه گفتیم و هر تعداد از مردم جهان که ممکن است، باید در سریع‌ترین فرصت ممکن از این مسئله آگاه شوند تا همه بدانند چه کسی و چرا در جلوگیری از این فاجعه مردد است.

وی همچنین بار دیگر تأکید کرد: در صورتی که اوکراین سقوط کند، روسیه قدرتش را در اروپا گسترش خواهد داد.

ناتو تاکنون از درخواست رئیس جمهور اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان این کشور حمایت نکرده است .دفتر ریاست جمهوری اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد، اوایل امروز، زلنسکی در گفتگو با «آندره دودا» رئیس جمهور لهستان از اینکه جنگنده‌های ساخت روسیه در شرق اروپا تاکنون به اوکراین منتقل نشده، ابراز ناامیدی کرد.

اوایل این ماه، واشنگتن پیشنهاد لهستان برای انتقال جنگنده‌های «میگ-۲۹» به یک پایگاه آمریکایی در آلمان را رد کرد. قرار بود از این جنگنده‌ها برای تکمیل نیروی هوایی اوکراین استفاده شود.

زلنسکی به ناتو: فقط یک درصد از زرادخانه خود را به ما بدهید

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.