ادعاهای تکراری بلینکن و نفتالی بنت علیه ایران

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری با بلینکن، درخصوص هرگونه احتمال حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا ابراز نگرانی کرد و گفت امیدوار است واشنگتن این نگرانی‌ها را بشنود.

بنت در آستانه نشستی با کشورهای عضو توافقات سازش با رژیم صهیونیستی افزود: «ما به یک چارچوب امنیتی در میان بازیگران منطقه‌ای نیاز داریم».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ما به بیست هزار کارگر از غزه اجازه می‌دهیم که داخل خاک اسرائیل کار کنند. ما در حال انجام اقداماتی برای کاهش درد و رنج مردم فلسطین هستیم».

بلینکن نیز در این نشست خبری گفت: «ما در رویارویی با چالش‌های ایران از جمله برنامه هسته‌ای این کشور متحد هستیم».

وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد: «فارغ از اینکه توافقی حاصل شود یا خیر، به اقدام علیه رفتارهای بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه ادامه خواهیم داد».

او همچنین مدعی شد: «حملات علیه امارات متحده عربی و عربستان سعودی، حملاتی تروریستی با دستور ایران هستند. رفتار ایران و شبه‌نظامیان تحت حمایتش ثبات منطقه را بر هم می‌زنند».

بلینکن گفت: «قدس برای یهودیان، مسیحیان و مسلمانان دارای اهمیت است و تلاش می‌کنیم راهکار دو دولتی بین اسرائیل و فلسطین محقق شود».

او بدون اشاره به اشغالگری رژیم صهیونیستی گفت: «از فروش آب اسرائیل به نوار غزه استقبال می‌کنیم و تلاش برای تقویت مشارکت فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها در زمینه‌های مختلف را افزایش می‌دهیم».

بلینکن افزود: «دیدارهای اخیر اسرائیلی‌ها با رهبران منطقه نشان می‌دهد که عادی‌سازی روابط به لحن غالب تبدیل شده است».

بلینکن که برای نشستی با حضور کشورهای عضو توافقات عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی سفر کرده، امروز در نشست خبری با «یائیر لاپید» همتای خود در این رژیم نیز ادعاها علیه ایران را تکرار کرد.

وی مدعی شد: «توافق داریم که باید مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم و در این زمینه همچنان متعهد هستیم».

ادعاهای بلینکن و نفتالی بنت درباره ایران بر روی نوار تکرار

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.