خسارت سهمگین اوکراین از آخرین حمله ارتش روسیه

در بیانیه رسمی وزارت دفاع روسیه آمده که این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ هواپیمای جنگی اوکراینی را منهدم کرده که شامل چهار جت سوخو «سو-۲۴» و یک جنگنده سوخو «سو-۲۷» بوده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزرات دفاع روسیه اعلام کرد: «سیستم‌های هوانوردی و پدافند هوایی نیروهای هوافضای روسیه طی روز گذشته چهار فروند هواپیمای سو-۲۴ نیروی هوایی اوکراین را بر فراز منطقه چرنیگوف سرنگون کردند-دو فروند از آن‌ها در نزدیکی شهرک رپکا و دو فروند دیگر در نزدیکی گورودنیا. یک جنگنده سو-۲۷ هم در نزدیکی کراماتورسک، منطقه دونتسک، سرنگون شد». وی همچنین خاطرنشان کرد که نیروهای روسی ۵ راکت اسمرچ را در منطقه خرسون سرنگون کردند.

طبق این گزارش، از آغاز عملیات ویژه، نیروهای روسیه در مجموع ۳۰۳ پهپاد اوکراینی، ۱۷۱۳ تانک، ۱۷۰ موشک‌انداز و ۱۵۵۷ خودروی نظامی را از بین برده‌اند.

عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) پس از درخواست جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک که از جنگ هشت ساله کی‌یف علیه خود رنج می‌برند، آغاز شد. وزارت دفاع روسیه تاکید دارد که این عملیات فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد و مسکو قصد اشغال اوکراین را ندارد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از آن را حفاظت از مردم منطقه دونباس و غیرنظامی کردن و غیرنازی ساختن اوکراین اعلام کرده است.

روسیه از سرنگونی 5 جنگنده اوکراین طی روز گذشته خبر داد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.