آمار وحشتناک از تعداد موشک‌های شلیک شده روسیه به اوکراین

یک مقام ارشد دفاعی آمریکایی اعلام کرد که روسیه از آغاز تهاجم به اوکراین که یک ماه از آن می گذرد بیش از یک هزار و ۳۷۰ موشک به سمت اوکراین شلیک کرده است.

این مقام وزارت دفاع پنتاگون که نامش بیان نشده است، روز دوشنبه به وقت محلی در گفت و گو با خبرنگاران ادعا کرد که نیروهای روسیه در مناطق مختلف اوکراین متوقف شده اند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: هیچ تغییری در وضعیت شهرهای ماریوپل، چرنیهف، میکولایف یا خارکف ایجاد نشده است. آنها هیچ پیشرفتی در حرکت به سمت کی یف نداشته اند و نتوانسته اند در بخش های شمالی اوکراین چه چرنیهف یا خارکف پیشروی کنند.

وی افزود: در ماریوپل، نیروهای روسیه همچنان از سلاح های دوربرد استفاده می‌کنند، اما آنها نتوانسته‌اند ماریوپل را تصرف کنند.

وی ادامه داد: هیچ تغییری در آسمان یا محیط دریایی اوکراین ایجاد نشده است و نیروهای روسیه در روزهای شنبه و یکشنبه هیچ پیشروی به سمت میکولایف انجام نداده اند، بنابراین آنها خارج از شهر هستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

مقام آمریکایی: روسیه بیش از یک هزار و ۳۷۰ موشک به اوکراین شلیک کرده است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.