زمان و مکان مراسم تشییع علی رضاقلی

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری علی رضاقلی فردا برگزار می‌شود. خانواده رضاقلی، جامعه‌شناس و پژوهشگر فقید در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: "ضمن تشکر از کلیه سروران معزز، اساتید، پژوهشگران، ارباب علم و معرفت و دوستان و آشنایان که با ارسال پیام‌های تسلیت از طرق مختلف به مناسبت درگذشت «استاد علی رضاقلی» موجب تسلی خاطر بازماندگان شدند، به اطلاع می‌رساند مراسم تشییع آن مرحوم، روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۰ صبح در مسجد اعظم قلهک برگزار  و سپس در قطعه ۷۱ ردیف ۲۲۸ شماره ۱۶ به خاک سپرده می‌شود.

 

از طرف خانواده رضاقلی (والا)، همسر و فرزندان"

علی رضاقلی متولد سال ۱۳۲۶ در شمیران بود که بامداد هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در سن ۷۵ سالگی بر اثر ناراحتی قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران از دنیا رفت.

از این جامعه‌شناس و پژوهشگر کتاب‌های «جامعه‌شناسی خودکامگی» و «جامعه‌شناسی نخبه‌کشی» منتشر شده است. همچنین گردآوری و تنظیم درس‌گفتارهای کلاس روش‌شناسی علوم انسانیِ عبدالکریم سروش و چاپ کتاب «درس‌هایی در فلسفه علم الاجتماع» در کارنامه او دیده می‌شود.

«جامعه‌شناسی اقتصادی ایران: غارتی یا رقابتی»، «شرحی بر تاریخ مبارک غازانی به سبک نهادگرایان جدید» و «تاریخ اقتصاد سیاسی ایران به روایت شاهنامه فردوسی و با روش‌شناسی اقتصاد نهادگرای جدید» کتاب‌های در دست تالیف و تدوینِ رضاقلی هستند که این ایام مشغول ویرایش نهایی آن‌ها بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.