آمریکا تحریم هایش علیه روسیه را دور زد!

بر اساس گزارش جدید اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، حجم واردات نفت آمریکا از روسیه در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۵ مارس نسبت به هفته گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است. داده‌ها نشان می‌دهد که ایالات متحده روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام روسیه را وارد می‌کند.

واردات نفت آمریکا از روسیه در هفته ۱۹ فوریه تا ۲۵ فوریه متوقف شده بود. با این حال، در اوایل ماه مارس، عرضه هفتگی نفت روسیه به حداکثر مقدار خود در سال ۲۰۲۲ یعنی ۱۴۸ هزار بشکه در روز رسیده بود.

این افزایش واردات نفت آمریکا از روسیه با وجود دستور ۸ مارس جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تحریم واردات انرژی از روسیه و سرمایه گذاری در این بخش صورت می‌گیرد.

در اکوایران ببینید؛

وزارت خزانه داری آمریکا مهلتی را برای تکمیل معاملات واردات نفت، فرآورده‌های نفتی، LNG و زغال سنگ از روسیه به این کشور تا ۲۲ آوریل تعیین کرده است.

در سال ۲۰۲۱، عرضه نفت روسیه به ایالات متحده در مقایسه با سال ۲۰۲۰ بیش از دو برابر شد و به ۷۲ میلیون و ۶۰۸ هزار بشکه در روز رسید. این میزان ۳.۳ درصد از کل واردات ایالات متحده است. روسیه همچنین ۲۰ درصد از کل عرضه فرآورده‌های نفتی به ایالات متحده را تأمین کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.