هدیه نوروزی رئیس جمهور آمریکا به مردم ایران

اعمال تحریم های جدید ضدایرانی آن هم به فاصله کوتاهی پس از نمایش بایدن با هفت سین ایرانی، یکبار دیگر نقاب را از چهره زشت ساختار حاکمیتی آمریکا کنار زد.

روز ۱۰ فروردین وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد. کاخ سفید مدعی شده که این تحریم ها به دلیل ارتباط با سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال شده است.

با توجه به اینکه این تحریم ها در حین مذاکرات وین و در تعطیلات سال نو اعمال شده، می توان آن را هدیه نوروزی رئیس جمهور آمریکا به مردم ایران قلمداد کرد. هدیه ای که نماد دشمنی و اعتیاد به خوی سلطه گری و غارتگری است.

این اقدام خصمانه کاخ سفید علیه ملت ایران در حالی است که در آغاز سال جدید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کنار همسرش با سفره هفت سین در کاخ سفید عکس گرفته و اینگونه وانمود کرد که طرفدار دوستی با ملت ایران است.

 

هرچند که سالیان طولانی است که عداوت آمریکا با ملت ایران آشکار شده اما اقدام جدید کاخ سفید، جدیدترین مصداق از دشمنی آشکار با مردم کشورمان است.

با توجه به اینکه معادل انگلیسی کلمه «تحریم» SANCTIONS می باشد، می توان از تحریم های جدید ضدایرانی در تعطیلات نوروز، با عنوان «سین هشتم» نام برد که باید در سفره هفت سین بایدن در آغاز نوروز نمایش داده می شد.

 

اعمال تحریم های جدید ضدایرانی آن هم به فاصله کوتاهی پس از نمایش سخیف و مزورانه بایدن با هفت سین ایرانی، یکبار دیگر نقاب را از چهره زشت ساختار حاکمیتی آمریکا کنار زد.

آمریکا به دلیل اعتیاد شدید به غارتگری و زورگویی، از هیچ جنایتی فروگذار نمی کند. بر همین اساس یکروز داروی کودکان ایرانی مبتلا به بیماری های خاص، هدف تحریم قرار می گیرد و روز دیگر رژیم صدام برای بمباران شیمیایی زنان و کودکان و پیر و جوان ایرانی مجهز و مسلح می شود.

بایدن همین چند هفته پیش قانون وضعیت اضطراری علیه ملت ایران را تمدید کرد. دقیقا مشابه اقدامی که ترامپ و اوباما و بوش و کلینتون علیه ملت ایران انجام دادند. در ماههای گذشته نیز دولت بایدن با «دزدی دریایی» به نفتکش حامل محموله ایران تعرض کرده بود.

اکنون حدود یکسال و نیم از استقرار بایدن در کاخ سفید سپری شده و به اذعان رسانه های غربی، وی در موضوع ایران دقیقا مسیر ترامپ را ادامه داده است.

بنابر مستندات متعدد، ساختار حاکمیتی آمریکا- جمهوری خواهان و دموکرات ها- نقشه مشترکی را علیه ایران دنبال می کنند. هدف اصلی، خالی کردن دست ایران از مولفه های قدرت ساز است.

«جو بایدن» در شهریور ۹۹ قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در یادداشتی در پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی ان ان، با عنوان «راه‌های هوشمندانه‌تری برای سختگیری علیه ایران وجود دارد» بااشاره به شکست سیاست ترامپ در رسیدن به توافقی بهتر از برجام با ایران، نوشت: «وقتی ترامپ ریاست‌جمهوری را به‌ دست گرفت؛ وعده یک توافق بهتر برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران را داد و متعهد شد که به تهران برای مهار رفتار تهاجمی‌اش در سراسر خاورمیانه فشار وارد می‌کند. مثل خیلی از وعده‌های رئیس‌جمهور ترامپ، مشخص شد که این وعده‌ها فقط شعارهای توخالی است».

بایدن در ادامه نوشت: «من هیچ تردیدی درباره چالش‌ها و مشکلاتی که رژیم ایران بر منافع امنیتی آمریکا، دوستان و شرکای ما و بر مردم خودش تحمیل می‌کند، ندارم. اما همان‌گونه که راه ترامپ وجود دارد، همزمان راه هوشمندانه و حساب شده دیگری نیز برای سخت‌گیری علیه ایران هست».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.