علت حادثه آتش‌سوزی در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر چه بود؟

سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن تشریح جزییات حادثه آتش سوزی در شرکت پتروپالایش کاوشگران ماهشهر، گفت: علت حادثه حریق در تاسیسات این شرکت، نشت بخار بنزین پیرولیز و تراکم ابر انفجاری  بوده است.

محسن ادیبی  اظهار کرد: حریق در شرکت پتروپالایش کاوشگران ماهشهر  ساعت ۲۳:۵۰ دقیقه شامگاه پنجشنبه اتفاق افتاد.

وی با اشاره به علت وقوع این حادثه افزود: حادثه حریق در تاسیسات این شرکت، نشت بخار بنزین پیرولیز و تراکم ابر انفجاری  بوده است.

سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: حریق شرکت کاوشگران که با کاربری تصفیه DPG (بنزین پیرولیز) در سایت یک منطقه ویژه فعالیت دارد، باعث مصدومیت و سوختگی دو نفر از کارگران آن این شرکت شد.

ادیبی ادامه داد: در زمان حادثه یک تانکر در حال تخلیه مواد و یک تانکر دیگر در حال بارگیری بوده که بلافاصله از محل "لودینگ" شرکت جدا شده و به خارج از محوطه حریق هدایت شدند.

وی با بیان اینکه حریق به دلیل نشت بخارات بنزین پیرولیز از سیستم های فرایندی و تراکم ابر انفجاری به منبع حرارتی اطراف بوده است، افزود: ایجاد حریق در محوطه برج تصفیه خانه بنزین پیرولیز، بخش هایی از سوله بویلر حرارتی را نیز در برگرفته است.

سخنگوی شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در خصوص روند مهار آتش سوزی در شرکت پتروپالایش کاوشگران ماهشهر بیان کرد: با اقدام سریع و به موقع آتش نشانی سازمان منطقه ویژه و با همکاری تیم اعزامی از پتروشیمی بندر امام و اداره بندر در لحظات اولیه حریق اطفاء و کنترل شد.

ادیبی ادامه داد: این آتش سوزی یک حادثه فرایندی بوده و هیچ گونه تهدید بیرونی تاثیر گذار نبوده است. 

وی افزود: اطلاعات فنی و تکمیلی در دست بررسی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.