حل مشکل یک خانواده دو تابعیتی با دستور اژه‌ای

شهروند ایرانی - آمریکایی که با دستور قضایی مشکلش حل شد در پیام‌ قدردانی از رئیس قوه قضاییه خطاب به افکار عمومی کشورهای غربی گفت: به تبلیغات منفی علیه ایران توجه نکنید.

فردی در فضای مجازی پیامی را با این مضمون ارسال کرده که در پی به‌ وجود آمدن مشکل مسدودی کد ملی‌اش روابط خانوادگی وی تحت تاثیر قرار گرفته و عنوان کرده است: در اوج حیرت و در کمتر از ۲۴ ساعت با اقدام رئیس کل دادگستری استان البرز مشکلش در روز پنجشنبه ۱۱ فروردین‌ حل شده است.

همسر این فرد که در آمریکا به دنیا آمده و در ایران زندگی می‌کند در توییتی با تشکر از رئیس قوه قضاییه با توضیح شرایط خطاب به افکار عمومی کشورهای غربی عنوان کرده است: به تبلیغات منفی علیه ایران توجه نکنید.

فرد مورد اشاره که کد ملی‌اش در ثبت احوال مسدود شده بود پیشتر در مورد پرونده‌ای مالی به دلیل ضمانت فردی دیگر پرونده قضایی برای او تشکیل شده بود.

طبق  اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، همسر این فرد که متولد آمریکاست و اکنون در ایران زندگی می‌کند، برای انجام امور شخصی قصد خروج از کشور را داشته اما به علت انقضای تاریخ پاسپورت ایرانی‌اش و انسداد کد ملی همسرش نتوانسته بود پاسپورت خود را تمدید و برای خروج از کشور اقدام کند که روز پنجشنبه ۱۱ فروردین و با دستور رئیس کل دادگستری استان البرز این مشکل حل شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.