اسکوچیچ: من مربی فوتبال هستم، سیاستمدار نیستم

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: در جام جهانی نمی‌توان انتظار گروه آسانی داشت به صعود از گروه هم فکر می‌کنیم و اگر فکر نکنیم غیرطبیعی است.

مراسم قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال جمعه شب برگزار شد که تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (ولز با برنده اسکاتلند و اوکراین) در گروه دوم قرار گرفت.

دراگان اسکوچیچ پس از قرعه کشی جام جهانی فوتبال، اظهار داشت: همه تیم‌ها در جام جهانی خوب هستند. در گروه ما انگلیس تیم خوبی است اما سایر تیم‌ها نیز جنگنده هستند. تلاش می کنیم تا از گروه خود صعود کنیم. امیدواریم و تیم خوبی هستیم و باید تلاش کنیم تا برای اولین بار این اتفاق بیفتد. حریفان بازیکنان بزرگ‌تری دارند اما بازیکنان ما هم می‌خواهند توانایی‌های خود را نشان بدهند.

وی درباره بزرگ‌نمایی حریفان در این گروه گفت: نه اینگونه فکر نمی‌کنم. مقابل بحرین و عراق توانایی‌های خودمان را نشان دادیم. می‌خواهیم نسبت به قبل نتیجه بهتری بگیریم و از گروه‌مان صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که آیا می‌داند رابطه ایران و آمریکا چگونه است، گفت: به این مسائل اهمیتی نمی‌دهم و فقط درباره فوتبال فکر می‌کنیم. البته داستان‌هایی در این بین وجود دارد اما به آن فکر نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سه تیم اروپایی ولز، اسکاتلند و اوکراین یکسان هستند، گفت: این تیم ها از فوتبال مشابهی می آیند. منتظر صعود هر کدام از این تیم ها باشید. همچون هواداران فوتبال ایران رویای صعود از این گروه را دارم و انگیزه زیادی داریم.

اسکوچیچ یادآور شد: گرت ساوت‌گیت سرمربی انگلیس را می‌شناسم. حتی فوتبال انگلیس را از دیگر حریفان بهتر می‌شناسیم و در این لحظه می‌خواهیم توانایی‌های خود را در میدان نشان بدهیم. حریفان را در روزهای آینده بهتر خواهیم شناخت.

وی عنوان کرد: ماجرای صعود را فراموش کرده‌ایم و راه بهتری را برای آماده‌سازی تیم ملی باید طی کنیم. این موضوع خیلی مهم است. تیم ملی قدیمی ما هم تیم خوبی بود و برابر حریفانی مثل آلمان و اسپانیا بازی کرده است. می‌دانم دیدارهای سختی داریم. در جام جهانی نمی‌توان انتظار گروه آسانی داشت. به صعود از گروه هم فکر می‌کنیم و اگر فکر نکنیم غیرطبیعی است. چالش سختی خواهیم داشت. البته همه افراد در ایران این مسئله را می‌دانند. فقط یک بازی در مقدماتی باختیم اما آن نتیجه را فراموش کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش که دیدار ایران و آمریکا یک بازی خاص است، گفت: هر بازی در جام جهانی ویژه است. این فوتبال است و به مسائل دیگر هم توجهی ندارم.

وی اضافه کرد: شرایط سختی را در ۱۵ بازی بدون باخت برای رسیدن به جام جهانی طی کردیم. منتظر برنامه ریزی برای دیدارهای تدارکاتی هستیم تا بهترین آماده‌سازی را برای تیم ملی داشته باشیم. قطعا در این مورد با فدراسیون فوتبال ایران صحبت کرده‌ام. درباره دیدارهای دوستانه هم تصمیم می گیریم.

اسکوچیچ یادآور شد: پس از شکست برابر کره روزهای سختی نداشتیم و تمرکز من روی کارم بود و این هم بخشی از مربیگری فوتبال است. باید این مسائل را مدیریت کنم.

وی ادامه داد: هیچ گروهی بدتر یا بهتر از گروه دیگر نیست. این مسابقات جام جهانی است. من مربی فوتبال هستم و تمرکزم روی فوتبال است و سیاستمدار نیستم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.