ضربه سنگین روسیه به اوکراین/ تاسیسات نظامی منهدم شد

اسپوتنیک گزارش داد، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) از انهدام ۶۷ تأسیسات نظامی اوکراین طی عملیات‌های شب گذشته در این کشور خبر داد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «نیروهای ما فرودگاه‌های متعلق به نیروهای اوکراینی را در پولتاوا، دنیپرو و پتروفسک منهدم کردند».

وزارت دفاع روسیه توضیح داد: «نیروهای ما یک انبار سوخت در پالایشگاه نفت کرمنچوک را با موشک‌های دوربرد با دقت بالا منهدم کردند که باعث کاهش عرضه سوخت به نیروهای اوکراینی شده است».

این وزارتخانه اضافه کرد: «ما در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۴ پهپاد اوکراینی و دو بالگرد می-۲۴ را سرنگون کرده‌ایم. دو بالگرد اوکراینی مذکور در منطقه سومی منهم شدند».

بر اساس این بیانیه، در عملیات نیروهای روسیه طی شب گذشته در اوکراین، ۶۷ تأسیسات نظامی این کشور نابود شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود: «نیروهای دونتسک در حال پیشروی در محور نووُپاخموتوفکا هستند و با نیروهای اوکراینی درگیر شده‌اند».

پیش از این اما وزارت دفاع انگلیس با ادعای پیشروی نیروهای اوکراینی در برابر نیروهای روسیه، گفته بود روس‌ها در حال عقب‌نشینی از برخی نقاط حومه کی‌یف هستند.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. پوتین هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد. به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز گفته که نیروهای مسلح فقط به زیرساخت‌های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می‌کنند، هیچ بخشی از جمعیت غیرنظامی نیز تهدید نخواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.