وزیر خارجه آلمان: باید تاوان وابستگی به روسیه را بپردازیم

«آنالنا بِـربوک» (Annalena Baerbock)، وزیر خارجه فدرال آلمان وابستگی شدید کشورش و دیگر کشورهای اروپایی به بخش انرژی روسیه را خطای دولت های قبلی آلمان و خود اروپا دانست و گفت اکنون باید بهای آن را بپردازیم

بربوک در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: قرن بیست و یکم منجر به مرتبط ساختن کشورها بایکدیگر شد؛ به همین جهت ما امروز به نفت و انرژی روسیه وابسته هستیم واکنون باید بهای آنرا بپردازیم.

بربوک افزود: آلمان به شدت به روسیه وابسته است که این نه تنها خطای اروپا بلکه کشورمان در دولت های قبلی است اما مایل نیستم در  وضعیت کنونی انگشت اتهام را به سوی فرد خاصی همچون انگلا مرکل نشانه روم.

وزیرخارجه فدرال آلمان در ادامه به سی ان ان گفت: نمی بایست اروپا با کشوری که با آن  ارزش های مشترکی ندارد، بخصوص در بخش انرژی اینگونه وابستگی داشته باشد، از هم اکنون باید این وابستگی قطع شده حتی اگر قرار باشد بهای آنرا بپردازیم.

وی دراین مصاحبه اظهارات «رابرت هابک» (Robert Habeck) وزیر داریی آلمان را که گفته است، به خاطر تهاجم نظامی روسیه به اوکراین ما ضعیف تر و فقیر تر خواهیم شد و ما آماده پرداخت بهای آن هستیم، تصدیق کرد.

پوتین مسئول خاتمه دادن به جنگ اوکراین است

وزیر خارجه آلمان در بخش دیگری از این مصاحبه به سی ان ان گفت: با این واقعیت اسفناک مواجه ایم که رهبر یک کشور اروپایی به همسایه خود حمله برده است، حمله ای برپایه اطلاعات دروغین، پوتین مسیر مخالفی را برگزیده است، جنگ علیه غیر نظامیان و موازین صلح اروپا.

بِـربوک افزود: همگان خواهان خاتمه جنگ  اوکراین در همین امروز هستیم، توقف این جنگ بدست خود پوتین است، این جنگ را بنابر هیچ دلیلی  آغاز کرد و اکنون این اوست که  مسئول پایان دادن به این جنگ می باشد.

وزیرخارجه آلمان گفت: مذاکرات «به اصطلاح  صلح» را نمی توان از سوی مسکو در حالی که روسیه همچنان شهرهای اوکراین را  بمباران می کند جدی گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.