افشای هدف اصلی روسیه برای حمله به اوکراین

وی که این سخنان را در جریان مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان مطرح می‌کرد گفت که نظامیان روس در حال بازاستقرار نیروهای خود بوده و تلاش خواهند کرد که نیروهای اوکراین را به سرعت و به خصوص در منطقه دونباس محاصره کنند».

نخست وزیر لهستان اضافه کرد: «روسیه می‌خواهد پس از آنکه بر یک سوم از اراضی اوکراین مسلط شد، از موضع بسیار قدرتمندتر وارد مذاکرات شود».

همچنین در اکوایران ببینید : تمرین شکست خورده خاتمی

موراوسکی مدعی شد که روسیه از تحریم‌های طولانی مدت علیه خود نگران بوده و افزود که کشورش هر کاری برای توقف خرید نفت و گاز از مسکو و مصادره اموال روسیه را به کار خواهد بست.

از سوی دیگر دیمیتری مدودوف معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه درخصوص تبدیل شدن لهستان به خط مقدم ناتو در برابر روس‌ها هشدار داد.

مدودوف در مقاله‌ای در خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت، مقامات لهستانی به شکل مخربی، یک نسخه جعلی از تاریخ این کشور را ترویج می‌کنند و به غلط روسیه را کشوری دشمن تلقی می‌کنند.

مدودوف افزود، مقامات لهستانی حاضر هستند سلامت زندگی شهروندان خود و منافع اقتصادی این کشور را با اتخاذ سیاست روس‌هراسی، قربانی کنند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه نوشت، لهستان به بخش‌هایی از خاک اوکراین چشم دارد و در تلویزیون این کشور نقشه‌ای را در همین رابطه نشان داده‌اند.

این مقام ارشد روس هشدار داد، لهستان در حال تبدیل شدن به خط مقدم ناتو در برابر روسیه است و چنین رویکردی برای امنیت اروپا خطرناک است.

مدودوف نوشت، دولت لهستان درگیری‌های اوکراین را دلیلی عالی برای خود می‌بیند تا هرگونه طرح ابتکاری با روسیه را متوقف کرده و برای تحریم‌های ضد روسی و به راه افتادن جنگ سرد جدید تبلیغ کند.

لهستان: روسیه به دنبال سیطره بر یک‌سوم اوکراین است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.