صعود شاخص‌ها و رشد ارزش معاملات بازار سهام/نمادهای مؤثر بر شاخص‌

روز یکشنبه شاخص کل بورس پایتخت بیشترین صعود در ۳ ماه اخیر را پشت سر گذاشت.

در معاملات روز یکشنبه، چهاردهم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۹ هزار و ۸۵۹ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۹۶۵ واحد رسید. صعود ۲۹ هزار واحدی بیشترین رشد شاخص در ۳ ماه اخیر از ابتدای دی ماه به این سو است.

اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۶ هزار و ۸۰۸ واحدی در سطح ۳۷۲ هزار و ۷۱۱ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۳۱۵ واحد بالا آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۶۳۳ واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۴۹۵ نماد رشد قیمت داشتند و ۱۳۶ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۷۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌

نمادهای «فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «تیپیکو»، «ونوین» و «حفارس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «هرمز» و «شگویا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «اتکای»، «قچار» و «غصینو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و شستا و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، آریا و تجلی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «رکورد 3 ماهه بورس شکست /خودرو صدرنشین شد»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.