دستور ویژه رئیسی درباره حواشی بازی ایران و لبنان

گفتنی است، بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان از سری مسابقات جام جهانی قطر در تاریخ ۹ فروردین در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس برگزار شد که با حواشی همراه بود.

دیروز و در حالی که بخشی از سهمیه بلیت‌های بازی متعلق به بانوان بود، آن‌ها نتوانستند وارد ورزشگاه شوند و همین موضوع به محل بحث در بین اهالی فوتبال و مسئولان تصمیم‌گیر تبدیل شده است.

فرماندار مشهد به علت «بروز برخی حواشی و اتفاقات بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان و هوادارانی که نتوانستند برای دیدن مسابقه فوتبال وارد ورزشگاه امام رضا (ع) شوند» عذرخواهی کرده است.

در پی ایجاد این حواشی، حجت الاسلام رئیسی وزیر کشور را برای بررسی دقیق اتفاقات بازی ایران و لبنان، انجام اقدامات لازم و ارائه گزارش موظف کرد.

احمد وحیدی هم دو روز پیش  در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد گفت: رسیدگی به حادثه ورزشگاه، در جلسه مفصلی که معاونت امنیتی انتظامی با مسئولان ذیربط فدراسیون، وزارت ورزش، ناجا و قوه قضاییه تشکیل داد و همه ابعاد موضوع بررسی و جزئیات موضوع انجام شد، انشاالله جمع بندی به زودی به رئیس جمهور ارائه می‌شود.

فرمان رئیسی برای «برخورد جدی با عوامل خاطی» حادثه ورزشگاه مشهد

بهترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری‌سازی و خرید محصولات آن‌هاست . اما بحث حمایت از دانش بنیان‌ها از دیگر محورهایی بود که در جلسه امروز هیات دولت مطرح شد.

رئیس‌جمهور شرکت‌های دانش‌بنیان را سرمایه کشور دانست و گفت: این شرکت‌ها نباید منتظر وقت ملاقات با مسئولان باشند، بلکه این مسئولان و نهادها هستند که باید به سراغ این شرکت‌ها بروند. بر همین اساس ضروری است که در هر کدام از وزارتخانه ها، یک معاونت مشخصا انجام این مسئولیت را بعهده بگیرد.

هم‌اکنون تعداد شرکت‌های دانش بنیان به بیش از ۶ هزار و ششصد شرکت رسیده که بیشترین حجم از این کسب و کارها به دانش‌بنیان‌های تولیدی نوع دو یا همان صنعتی اختصاص یافته، به صورتی که تعداد آن‌ها برابر با ۳ هزار و ۵۰۳ شرکت است.

چندی پیش سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور در این باره گفته بود «هدفگذاری ما برای سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان است که البته در بحث درآمدها قطعاً عدد بالاتر از این است. ما سال گذشته نیز نسبت به سال ۱۴۰۰، قریب به دو برابر رشد داشتیم و انتظار داریم که امسال تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان‌مان به مرز نه هزار شرکت برسد.»

به گفته رئیسی، کارآمدترین حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را خرید محصولات این شرکت‌ها دانست و  دستگاه‌ها نباید هنگامی که کالای تولید داخل استاندارد و دانش‌بنیان درکشور وجود دارد  به دنبال کالای مشابه خارجی باشند.

رئیس‌جمهور در پایان وزارتخانه‌ها و کمیسیون‌های مشترک را به فعال‌تر شدن در زمینه تقویت ارتباطات و مراودات تجاری با سایر کشورها توصیه کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.