درخواست هیلاری کلینتون علیه روسیه

وزیر امور خارجه سابق آمریکا از واشنگتن و متحدانش خواست تا فشار خود بر روسیه را در بحبوحه حمله‌اش به اوکراین دو برابر کنند.

 هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه ان‌بی‌سی گفت: تنها راهی که می‌توانیم از طریق آن به درگیری‌های خونین و هولناکی که در اوکراین شاهد هستیم پایان دهیم و از اروپا و دموکراسی حفاظت کنیم این است که هر کار می‌توانیم برای اعمال بهایی به مراتب سنگین‌تر بر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه انجام دهیم.

وی افزود: بنابراین فکر می‌کنم اکنون زمان دو برابر کردن فشارهاست.

کلینتون در دوران تصدی‌اش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا با پوتین دچار اختلافات شدید بود و پوتین نیز کلینتون را مقصر اعتراضات گسترده سال ۲۰۱۱ میلادی در کشورش می‌دانست. کلینتون و کارشناسان معتقدند که کینه پوتین از کلینتون انگیزه‌ای شد برای وی به منظور مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی که در آن کلینتون نامزد دموکرات‌ها بود و مقابل دونالد ترامپ شکست خورد.  

کلینتون در ادامه این مصاحبه گفت: ما اوضاع اوکراین را با چشمانی کاملا باز دنبال می‌کنیم و شاهد تهدید واضح پوتین نه تنها برای اوکراین بلکه برای اروپا، دموکراسی و ثبات جهانی که فکر می‌کردیم در ۲۰ سال گذشته ساخته‌ایم، هستیم.

وی همچنین از درخواست‌ها برای حذف پوتین از نشست گروه ۲۰ که قرار است در نوامبر سال جاری میلادی در جزیره بالی اندونزی برگزار شود، حمایت کرد. کلینتون گفت: اگر پوتین طبق گفته‌های خودش در این نشست حضور پیدا کند، آن وقت منتقدانش باید این رویداد را تحریم کنند.

این اظهارات کلینتون در حالی مطرح شد که دولت کی‌یف تازه‌ترین "مدارک" خود را درباره "جنایات جنگی" روسیه در اوکراین ارائه داده است. مقامات اوکراین روز یکشنبه نیروهای روسیه را به "اعدام دسته‌جمعی" حدود ۳۰۰ غیرنظامی اوکراینی در شهر بوچا در شمال غربی اوکراین متهم کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.