زلنسکی: مذاکره با روسیه با توجه به فجایع اخیر دشوار شده است

رئیس جمهور اوکراین با اتهام زنی به روسیه گفت، با توجه به فجایع رخ داده در اوکراین، اینک مذاکره با روسیه دشوار شده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از دشوار شدن وضعیت برای مذاکره با روسیه خبر داد.

به نوشته روزنامه «تایمزایندیا»، زلنسکی در یک فیلم ویدیوئی اظهار داشت: «وقتی به آنچه روسیه در اوکراین انجام داده است نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که مذاکره با آنها دشواراست.»

وی در ادامه گفت: «هر چه روسیه روند مذاکرات را طولانی تر کند، اوضاع برای آنها بدتر خواهد بود. اوکراین تا زمانی که مسئولین جنایات در منطقه کی‌یف را شناسایی نکند، آرام نخواهد گرفت.»

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هفته جاری اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در تاریخ ۳۰ مارس (چهارشنبه ۱۰ فروردین) ، به طور کامل روستای «بوچا» در  کی‌یف را ترک کرده‌اند و «شواهد جنایات» در این روستا روز چهارم پس از خروج و زمانی ارائه شده که کارکنان سرویس امنیتی اوکراین وارد شهر شدند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که در تاریخ ۳۱ مارس (پنجشنبه  ۱۱ فروردین)، «آناتولی فدروک» شهردار شهر بوچا در یک پیام ویدئویی تایید کرد که هیچ سرباز روس در بوچا حضور ندارد و هیچ اشاره‌ای نیز به تیراندازی به شهروندان محلی با دستان بسته نیز نکرده بوده است.

کی‌یف و رسانه‌های اوکراینی فیلم‌های ویدئویی منتشر کرده‌اند که گفته می‌شود در شهر بوچا در شمال اوکراین گرفته شده و اجساد غیرنظامیان کشته شده را نشان می‌دهد. کی‌یف این اقدام ادعایی را به گردن روسیه انداخته، در حالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و خاطرنشان کرد که نیروهایش روزها پیش از این منطقه خارج شده‌اند.

سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه با اشاره به تصاویر منتشرشده از شهر «بوچا» تاکید کرد که وقایع در بوچا «ساختگی» بوده است. لاوروف در نشست با «مارتین گریفیتس» معاون «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل از تلاش غرب برای گمانه‌زنی در مورد مسائل انسانی در اوکراین خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.