رشد ادامه دار شاخص های بازار سهام /افت نسبی ارزش معاملات

روز سه‌شنبه رشد شاخص‌های بازار سهام ادامه یافت. امروز پالایشی‌ها از پرتقاضاترین نمادهای بازار بودند و بیشترین تأثیر را در رشد شاخص داشتند.

در معاملات روز سه‌شنبه، شانزدهم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲ هزار و ۶۳۳ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۴۵۳ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۲ هزار و ۵۶۲ واحدی در سطح ۳۷۵ هزار و ۸۲۸ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۹۱ واحد بالا آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۷۸۱ واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۲۸۷ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۰۴ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۵۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌

نمادهای «شپنا»، «اخابر» و «رمپنا» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «ومعادن»، «شستا» و «فولاد» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «ارفع» و «ومهان» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «آریا»، «دماوند» و «فزر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فزر، تجلی و آریا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «پالایشی‌ها صدرنشین بورس شدند /افت نسبی ارزش معاملات»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.