رییس جمهور اوکراین خواستار اخراج روسیه از شورای امنیت شد

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، زلنسکی خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت: «وحشتناک‌ترین جنایات جنگی از زمان جنگ جهانی دوم به این سو  در اوکراین انجام شده است.»

زلنسکی از شورای امنیت سازمان ملل خواست که در قبال اقدامات روسیه در اوکراین به طور کامل پاسخگو باشد.

وی گفت: «امنیتی که شورای امنیت باید تضمین کند کجاست؟ اگرچه شورای امنیت وجود دارد، اما صلحی وجود ندارد. پس این صلح کجاست؟»

زلنسکی در ادامه خواستار اخراج روسیه از شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجشنبه، پنجم اسفند) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

در روزهای گذشته مقام‌های کشورهای غربی و رسانه‌ها مدعی شده‌اند که ارتش روسیه اقدام به کشتار شمار زیادی از غیرنظامیان در شهر «بوچا» در اوکراین کرده است. 

روسیه اتهامات را رد کرده است. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز سه‌شنبه گفت هرگونه اتهام علیه روسیه در ارتباط با قضیه بوچا نه تنها «بی‌اساس» است بلکه یک «نمایش غم‌انگیز است که به خوبی صحنه‌سازی» شده است.

 سخنگوی کرملین در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال انجام تحقیقات درباره وقایع بوچا گفت: «لازم که به این قضیه فکر کنیم که تا چه اندازه انجام یک تحقیقات امکانپذیر است.»

وی سپس ادامه داد: «ما همچنان تأکید داریم که هرگونه اتهام علیه روسیه و ارتش روسیه نه تنها بی‌اساس است بلکه یک نمایش کاملاً صحنه‌سازی شده است و چیزی جز یک نمایش غم‌انگیز نیست.»

وزارت دفاع روسیه نیز گفته شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد سازمان موسوم به «مرکز اصلی هفتادودوم عملیات روانی اوکراین» به انجام چنین تبلیغاتی در روستایی در ۲۳ کیلومتری شمال غرب کی‌یف و همچنین در سومی، کونوتوپ و دیگر شهرها کمک کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.