کاهش قیمت گوشت منجمد دولتی در بازار

محمد مخبر با اشاره به نوسان قیمت برخی اقلام در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان، بر نظارت دقیق بر بازار تاکید کرد و خواستار پیگیری و حساسیت بیشتری در این زمینه شد.

معاون اول رییس جمهور گفت : افزایش قیمت سالانه محصولات و کالاهای مختلف ساز و کار مشخصی دارد و نباید اجازه دهیم کالایی خارج از چارچوب‌های قانونی افزایش قیمت داشته باشد.

وی از دستگاه ها و وزارتخانه های مربوطه خواست تا در اسرع وقت راهکارهای لازم را برای کنترل نوسان قیمت در برخی از کالاهای اساسی مرتبط با ماه مبارک رمضان به کار بسته و گزارش آن را ارائه کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به گزارش‌های مطرح شده در جلسه مبنی بر تخلف برخی شرکت‌های تولید قند و شکر، از وزرای دادگستری و جهاد کشاورزی خواست شرکت‌های متخلف که تولیدات سال گذشته را در بازار عرضه نکرده و به دنبال فروش آن با قیمت سال جدید هستند شناسایی و با آنان برخورد شود.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سخنگوی دولت  حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت بازار و قیمت ۱۰۰ قلم کالاهای منتخب در کشور ارائه و دلایل افزایش برخی اقلام در روزهای اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین مسائل مرتبط با حمل و نقل و تاثیر آن بر قیمت کالاها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل مشکلات موجود اتخاذ شد.

همچنین در این جلسه در خصوص قیمت گوشت منجمد گوسفند و گوساله بحث وتبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد از فردا هر کیلو گوشت منجمد گوساله با قیمت ۹۵ هزار تومان و گوشت منجمد گوسفند با قیمت ۸۵ هزار تومان در بازار عرضه شود.

در ادامه این جلسه گزارشی از قیمت فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی با توجه به نوسان قیمت جهانی نفت ارائه و تاکید شد که هرگونه تغییر قیمت نیازمند کسب مجوز از ستاد تنظیم بازار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.