واکنش روسیه به ارسال تسلیحات غرب به اوکراین

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "دیمیتری پسکوف" خاطر نشان کرد: ارسال و انتقال تسلیحات به اوکراین به شکل های مختلف نه تنها به موفقیت مذاکرات میان روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند، بلکه به احتمال زیاد تاثیر منفی خواهد گذاشت.

این اظهارات پسکوف در حالی مطرح شده که وزیر خارجه اوکراین امروز از اعضای ناتو خواست همه تسلیحات مورد نیاز اوکراین در جنگ با روسیه را تامین کنند.

«دیمیترو کولبا» در مقر ناتو در بروکسل گفت که دستورکار من بسیار ساده است. فقط سه مورد در این دستورکار وجود دارد: تسلیحات، تسلیحات و تسلیحات

کشورهای غربی با هدایت آمریکا نیز تلاش کرده اند که تسلیحات مختلف در اختیار اوکراین قرار دهند که با این کار تنش ها در این کشور تشدید می شود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.