پیش بینی مکرون درباره زمان پایان جنگ اوکراین

به گزارش «تاس»، وی به شبکه «آرتی‌ال» فرانسه گفت: «متاسفانه این جنگ در روزهای آینده متوقف نخواهد شد». 

ماکرون مدعی شد: معتقدم که در روزها و هفته‌های آینده شاهد وضعیت بسیار دشواری در دونباس خواهیم بود. به همین دلیل است که ما به همراه ترکیه، یونان و سازمان ملل هر کاری را برای سازماندهی عملیات بشردوستانه در شهرهای ماریوپل و دنیپر انجام می‌دهیم.

وی همچنین با بیان این که «نمی‌توان انتظار داشت روسیه در هفته‌های آینده امتیازات دیپلماتیک بدهد»، افزود تا اواسط ماه مه این اتفاق نخواهد افتاد و روسیه روز پیروزی را در ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) جشن می‌گیرد.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه گفت که هر روز خصومت «فردا را سخت‌تر می‌کند». وی تاکید کرد: اگر به فردا فکر نکنیم، صلح در اروپا برقرار نخواهد شد.

اظهارات ماکرون در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) گفت مسکو انتظار دارد که عملیات نظامی ویژه در اوکراین به زودی تکمیل شود.

پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین با انتقاد مجدد از سیاست‌های توسعه‌طلبانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، توضیح داد: «هر گونه گسترش ناتو، امنیت و ثبات را به همراه نخواهد داشت».

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره زمان پایان جنگ در اوکراین، اظهار داشت: «روسیه انتظار دارد عملیات ویژه در اوکراین را به زودی تکمیل کند».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد.  «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.