نامه اعتراض‌آمیز ایران به دانمارک درباره نوع برخورد با پناهجوی زن ایرانی

دبیر ستاد حقوق بشر ضمن اعلام مراتب اعتراض خود درخصوص برخورد فیزیکی خشونت آمیز مأموران دانمارک با تبعه ایرانی، از مقامات ذیربط دانمارکی خواست تا ضمن توقف این قبیل اقدامات ضد بشری، از اعمال استانداردهای دوگانه نسبت به اتباع کشورها خودداری کند.

کاظم غریب آبادی طی نامه‌ای به «ماتیاس تسفایه»، وزیر مهاجرت دانمارک، نسبت به برخورد خشونت آمیز و غیر انسانی پلیس این کشور با یک زن پناهجوی ایرانی اعتراض کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر در این نامه بازگرداندن این زن ایرانی پناهجو به همراه دو فرزندش و جدا کردن وی از فرزند یکساله‌اش که به همراه پدرش در دانمارک ماندگار شده و اعمال خشونت و رفتار غیرانسانی علیه وی را نقض تعهدات دانمارک در حوزه حقوق کودک، منع خشونت علیه زنان و همچنین نقض ماده ۵ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۷ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی در خصوص ممنوعیت آزار و شکنجه و رفتارهای خلاف انسانی یا ترذیلی خواند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: "فیلم‌ها و تصاویر منتشره نشان می‌دهد ۴ نفر این تبعه ایرانی را به صورت خشونت‌آمیز روی زمین نگاه داشته و سر او را به روی سنگفرش گرفته اند. فردی با لباس شخصی نیز از داخل خودرو دستبند و پابند می‌آورد تا بوسیله آن، زن را از تحرّک باز دارد. برخی گزارش‌ها حاکی است که این برخورد در مقابل چشمان فرزندان خردسال این زن صورت گرفته است".

 

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان ضمن اعلام مراتب اعتراض خود درخصوص برخورد فیزیکی خشونت آمیز مأموران دانمارک با این تبعه ایرانی، از وزیر مهاجرت و سایر مقامات ذیربط دانمارکی خواست تا ضمن توقف این قبیل اقدامات ضد بشری، از اعمال استانداردهای دوگانه نسبت به اتباع کشورها خودداری کرده و در جهت جبران خسارات مادی و معنوی وارده به این قربانی خشونت، اقدام و از اخراج اجباری وی ممانعت به عمل آورند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.