گوشت این هفته ارزان می‌شود؟

رئیس اتحادیه عرضه کنندگان تولیدات پروتئینی با اشاره به افزایش قیمت گوشت در هفته گذشته عنوان کرد: در هفته جاری قیمت گوشت قرمز هر کیلو ۲۰ هزار تومان کاهش داشته است و این روند کاهشی ادامه خواهد داشت

 حسن رئیس میرزایی رئیس اتحادیه عرضه کنندگان تولیدات پروتئینی با اشاره به افزایش قیمت گوشت در هفته گذشته عنوان کرد: در هفته جاری قیمت گوشت قرمز هر کیلو ۲۰ هزار تومان کاهش داشته است و این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

رئیس میرزایی بیان کرد: گوشت بره هفته گذشته از کیلویی ۱۵۰ تا کیلویی ۲۲۰ هزار تومان(ران گوسفندی) بوده و در هفته جاری قیمت ها کیلویی ۲۰۰ تا ۱۹۰ هزار تومان است.

رئیس میرزایی ادامه داد: قیمت گوشت میش در حال حاضر کیلویی ۱۰۰ هزار تومان و گوشت بره هر شقه ۱۵۰ هزار تومان است و روند کاهشی قیمت ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه عرضه کنندگان تولیدات پروتئینی با اشاره به اینکه در هفته جاری هر کیلو گوشت گوساله ده هزار تومان افزایش قیمت داشته است، یادآور شد:  گوشت گوساله با استخوان در کشتارگاه از کیلویی ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تومان است که این قیمت تا عرضه گوشت به فروشگاه ها افزایش هم خواهد داشت.

رئیس میرزایی در خصوص علت افزایش قیمت گوشت بیان کرد: علت افزایش قیمت افزایش خروج بیش از اندازه دام از کشور است و حتی بره نر در بازار کم شده است و در همین خصوص از طرف اتحادیه نامه ای برای آقای امیر آبادی نماینده مجلس ارسال کردیم و با پیگیری های انجام شده ظرف چهار روز قیمت ها روند کاهشی پیدا کرد.

همچنین در ادامه مهندس حسین علی بیگی معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم در گفت و گو با ایسنا در خصوص افزایش قیمت گوشت عنوان کرد: قیمت گوشت رابطه مستقیمی با قیمت دام زنده دارد زمانی که قیمت دام زنده در میادین عرضه دام بالا می رود قیمت گوشت هم به همان نسبت بالا می رود.

علی بیگی با اشاره به افزایش قیمت دام زنده، ادامه داد: در یک برهه زمانی در ابتدای سال به دلیل تأمین و توزیع نهاده های دامی ارزان قیمت و همچنین با توجه به شرایط مساعد مراتع در فصل بهار دامداران به دلیل پایین بودن هزینه های نگه داری دام از عرضه دام در بازار ممانعت کردند لذا با کم شدن عرضه دام زنده و افزایش تقاضا قیمت دام زنده بالا رفت و به همان نسبت شاهد افزایش قیمت گوشت بودیم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی در ادامه اضافه کرد: ولیکن با توجه به ورود دولت در بحث تامین دام و گوشت تنظیم بازار در هفته جاری شاهد عرضه زیاد دام در میادین عرضه دام زنده هستیم و همین امر باعث کاهش قیمت دام شده و به تبع باید این کاهش قیمت را در فروشگاه های قصابی هم مشاهده کنیم و پیش بینی شده در طی هفته جاری روند کاهشی قیمت گوشت را مجدد شاهد باشیم.

علی بیگی اظهار کرد: مجموعه بازرسین نظارت جهاد کشاورزی بر قیمت گوشت در مراکز فروشگاهی و قصابی ها نظارت دارند اگر چه قیمت گوشت با توجه به انواع مختلفی که دارد به عنوان مثال گوشت بره نر، میش گوشت شیشک و حتی بخش های مختلف لاشه گوسفند هر کدام قیمت های مجزایی دارد اما علی رغم این یک قیمت ثابت و فرمولی را برای بازرسین در نظر گرفتیم که بر این اساس قصابی ها را مورد نظارت قرار بدهند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: طی هفته جاری جلسه ای با مجموعه اتحادیه قصابان داریم که بتوانیم بحث تاثیر گذاری کاهش قیمت دام زده را در قصابی ها به سرعت مشاهده کنیم.  

علی بیگی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است زمانی که قیمت دام زنده پایین می آید قیمت گوشت در قصابی به کندی روند کاهشی پیدا می کند و در همین خصوص با اتحادیه جلسه ای داریم که این روند کاهش قیمت گوشت را تسریع ببخشیم.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: در بحث تأمین گوشت مردم نگرانی نداشته باشند و قیمت ها تحت کنترل قرار گرفته و در هفته جاری قیمت ها  نسبت به وضعیتی که موجود است هم پایین تر خواهد آمد ولیکن ما می خواهیم برای اطمینان خاطر مردم در کنار تامین گوشت گرم در خصوص توزیع گوشت منجمد از طریق شرکت پشتیبانی و تنظیم بازار اقدام خواهیم کرد تا گوشت با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.