وضعیت بازار سهام 21 فروردین 1401 /جنب و جوش حقیقی ها در بورس و فرابورس

امروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ معاملات بازار سهام با جنب و جوش حقیقی ها در بورس و فرابورس در روز دوم هفته به پایان رسید.

شاخص ها در بورس و فرابورس با نوسان روبه جلو حرکت کرد و دوباره در نیمه دوم کانال ۱.۴ میلیون واحد تثبیت شد. شاخص کل بورس با افزایش ۱۵.۳ هزار واحد (معادل ۱.۰۵ درصد) در نقطه ۱.۴۷۴ میلیون واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن در بورس نیز با افزایش ۵.۴ هزار واحد (معادل ۱.۴۴ درصد) در نقطه ۳۸۳.۵ هزار واحد ایستاد.

فولاد، وامید، خودرو، وبملت، شبندر و وتجارت جزء نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص کل بورس داشتند.شاخص کل فرابورس هم با ۱۷۴.۴ واحد افزایش در نقطه ۲۰ هزار واحد ایستاد. آریا، بپاس، مارون، شگویا، صبا، صبا، وسپهر و فرابورس نیز نمادهایی بودند که شاخص کل را با موقعیت رشدی به کانال ۲۰ هزار واحد رساند.

جنب و جوش حقیقی ها در بورس و فرابورس 

ارزش کل معاملات امروز بازار سهام با رشد قابل توجه به ۱۰.۲۷ همت رسید که ۶.۱۷ همت آن برای ارزش معاملات خُرد بود. حقیقی ها در این روز دوباره شاهد جنب و جوش بیشتر در معاملات بودند. حقیقی ها در معاملات امروز ۱۹۷.۵ میلیارد تومان وارد بازار سهام و ۷۶.۱ میلیارد تومان از صندوق های با درآمد ثابت خارج کردند. البته حقیقی ها در معاملات بیشتر در نقش خریدار ظاهر شدند تا فروشنده. سرانه خرید حقیقی ها ۳۲.۱ میلیون تومان و سرانه فروش حقیقی ها ۲۹.۷ میلیون تومان شد.

ارزش صف های خرید در معاملات امروز از ۱.۶۹ همت به ۷۴۷.۴ میلیاردتومان و ارزش صف های فروش از ۴۳.۱ میلیارد تومان به ۲۹.۷ میلیارد تومان رسید. تعداد نمادهای  دارای صف خرید (۱۸۲ نماد) برتری آشکاری نسبت به تعداد نمادهای دارای صف فروش (۱۲ نماد) دارد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «پیش‌روی شاخص‌ها در بورس تهران/ جنب و جوش حقیقی‌ها»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.