شعبده‌بازی‌های میلیونی فینالیست «عصر جدید»

دستمزد ابوطالب حسینی، سعید فتحی‌روشن، علی فــریــادی، امــیــرحــســیــن قــیــاســی، نیما سهرابی و محمدحسین توسلی شرکت‌کنندگان «عصر جدید» و «خنداننده شو» برای هر اجرا مبالغی چون برای هر ۲۰ دقیقه، ۱۵ میلیون تومان است.

«ما آرزو داریم مردم را بخندانیم»، «آرزو داریم روی صحنه‌های بـزرگ اجـرا کنیم» و... این جــمــلات شــرکــت‌کــنــنــده‌هــای مسابقات استعدادیابی تلویزیون را شاید یادتان بیاید. چهره‌هایی که ابتدا آدم‌هایی معمولی بودند و با حضور در مسابقات استعدادیابی پربیننده، طرفداران زیادی به دست آوردند و صفحه‌های اینستاگرامی‌شان از چند صد فالوئر به صدها هزار مخاطب رسید. شاید برای شما هم سوال باشد شرکت‌کننده‌ها و قهرمان‌های مسابقات استعدادیابی که روزگـاری آرزوی دیده شدن داشتند حالا برای شرکت در یک برنامه و مراسم چه‌قدر پول می‌گیرند؟ در گزارش امروز به صورت تلفنی، تلگرامی یا در دایرکت سراغ چند چهره کمدین، خواننده، شعبده‌باز و... رفتیم و به عنوان یک برند معروف از آن‌ها پرسیدیم که برای یک اجرای کوتاه در مراسم چه‌قدر پول می‌گیرند؟

از «خنداننده شو» تا «فوتبال ۱۲۰»

همان روزی که رامبد جوان از شدت خنده، خودکار را پرتاب کرد و فریاد زد «اجازه بده نفس بکشیم»، می‌شد حدس زد ابوطالب حسینی بـه زودی به عنوان یکی از برترین استندآپ‌کمدین‌های تلویزیون شناخته شود. نایب قهرمان فصل دوم «خنداننده شو»، در ادامه در بخش فان برنامه «فوتبال ۱۲۰» شبکه ورزش هم با شوخی‌ها و کنایه‌هایش درخشید و در آخرین فصل از «خنداننده شو» به عنوان مربی حضور داشت. مدیر برنامه او از اولین شرط دعوت مراسم توسط ابوطالب حسینی می‌گوید: «لازم است که سالن مراسم به شکل آمفی‌تئاتری باشد، وگرنه این کمدین در سالن‌هایی مانند تالارها و سالن اجتماعات و... اجرا نمی‌کند.» او هزینه اجرای ابوطالب حسینی را برای هر ۲۰ دقیقه، ۱۵ میلیون اعلام می‌کند.

شعبده‌بازی‌های میلیونی فینالیست «عصر جدید»

سعید فتحی‌روشن، شعبده‌بـاز و منتالیست معروف سال‌های اخیر یکی از ۵ فینالیست «عصر جدید» است. اجراهای او در زمان پخش فصل اول برنامه به قدری تعجب‌برانگیز بود که شایعات درباره قدرت ماورایی‌اش در برخی صفحات زرد اینستاگرامی قوت گرفت. او می‌گوید: «اجـرای برنامه برای نهادها و سازمان‌ها ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد.» او البته هزینه طراحی یک شعبده‌بازی اختصاصی را حداقل ۱۵ میلیون اعلام می‌کند که بسته به شرایط اجرا، مبلغ هم افزایش پیدا می‌کند. این شعبده‌باز همچنین می‌گوید به دلیل شلوغی برنامه‌هایش، لازم است از مدتی پیش زمان مراسم را با او هماهنگ کنیم.

شرایط خاص کمدین «عصر جدید»

علی فــریــادی، دانشجوی رشته پزشکی از تبریز را حتما یـادتـان هست. او یکی از شرکت‌کننده‌های فصل دوم «عصر جدید» بود که بخش‌هایی از استندآپش درباره «مردم معمولی» و «خانواده‌های معمولی» وایرال شد. مدیر برنامه این کمدین در گفت‌وگو با خبرنگار ما توضیح می‌دهد: «شرط اول اجرای علی فریادی این است که سالن مراسم، آمفی‌تئاتری باشد و صحنه استیج از نظر نور و صدا هم شرایط استانداردی داشته باشد.» او ادامه می‌دهد: «هزینه اجراهای علی فریادی از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است و بستگی به این دارد که چند دقیقه اجرا بخواهید، بلیت فروشی داشته باشید یا نه و... مثلا برای ۱۰ دقیقه اجرایی که فقط کارمندان خودتان در آن حاضر باشند ۱۰ میلیون تومان می‌گیریم و این برای اجراهایی است که متن اختصاصی نخواهید.»

استندآپ، دقیقه‌ای ۷۵۰ هزار تومان

امــیــرحــســیــن قــیــاســی از شرکت‌کنندگان فصل دوم «خنداننده شو» بود و همان زمان اجراهایش اعـــــــلام کــــــرد بـیـشـتـر شوخی‌ها و متن استندآپش را خودش می‌نویسد و در متن کمدین‌های دیگر هم، دستی در نوشتن دارد. او که روزگاری بخش طنز برنامه «هفت» را اجرا می‌کرد، این روزها برنامه‌ای هفتگی در یکی از پلتفرم‌ها دارد. مدیر برنامه این کمدین هم هزینه اجرای او را دقیقا مشابه ابوطالب حسینی اعلام می‌کند. یعنی هر ۲۰ دقیقه ۱۵ میلیون تومان. او اضافه می‌کند: «ما می‌توانیم ۳-۴ دقیقه شوخی اختصاصی برایتان بنویسیم و بقیه شوخی‌هایمان همان متن‌هایی است که در سازمان‌های دیگر اجرا کردیم.»

اجراهای ۸ میلیونی سهرابیِ دل‌ها

نیما سهرابی از اولین قسمت «خنداننده شو ۳» که با وجـــود تعریف و تمجید داوران، به مرحله آرای مردمی رفــت، به عنوان کــمــدیــن مــظــلــوم و آرام و احساساتی «خندوانه» شناخته شـد. مدیر برنامه نیما سهرابی هم هزینه اجرای او را مانند محمدحسین توسلی بــرای هر ۲۰ دقیقه ۸ میلیون اعلام می‌کند، اما می‌گوید: «کمدین‌ها مثل آقای ریوندی، شومن نیستند و کار متفاوتی دارند. شومن‌ها تقلید صدا، موسیقی و... دارند و گاهی حتی تا یک ساعت هم می‌توانند روی صحنه باشند، اما کمدین‌ها بر مبنای متن کار می‌کنند و نمی‌توانند بیشتر از ۲۰ دقیقه روی صحنه باشند.» او ادامه می‌دهد: «روال کارمان این شکلی است که از ۲ هفته قبل هماهنگ می‌کنیم و شرایط پرداختی‌مان هم به این شکل است که نصف مبلغ را پیش‌پرداخت می‌گیریم و روز قبل از مراسم هم باقی مانده را تسویه می‌کنیم.»

اجـرای ۸ میلیونی فینالیست «خنداننده شو ۳»

محمدحسین توسلی یکی از کمدین‌های فصل سوم مـسـابـقـه «خـنـدانـنـده شـو» بـود که موفق شد با رای مردمی تا فینال این مسابقات راه پیدا کند. مدیر برنامه او هزینه اجـرای یک برنامه ۲۰ دقیقه‌ای را مبلغ ۸ میلیون تومان اعلام می‌کند و می‌گوید: «این هزینه‌ها برای مراسم داخل تهران است. اگر بخواهید این چهره یزدی را به شهرستان‌ها دعـوت کنید، ۱۵ درصـد به این مبلغ اضافه می‌شود. ضمن این که هزینه بلیت هواپیما و اسکان و... هم با دعوت‌کننده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.