واکنش رسمی به ویدئوهای منتشر شده از وضعیت مهاجرین افغان/منافقین به دنبال تیرگی روابط هستند

سفیر ایران در کابل با ساختگی خواندن تصاویر و ویدئوهای منتشر شده درباره وضعیت مهاجرین افغانستانی در ایران، تاکید کرد که بدرفتاری با مهاجران افغانستان سیاست جمهوری اسلامی ایران نیست و اعضای گروهک تروریستی منافقین سرگرم تولید این گونه ویدیوها هستند.

«بهادر امینیان» در یک گفت‌وگوی ویژه با طلوع‌نیوز گفت که اعضای گروهک تروریستی منافقین هستند، به‌صورت سیستماتیک سرگرم تولید این گونه ویدیوها هستند.

وی هدف از این کار را مختل ساختن روابط کابل و تهران خواند.

سفیر ایران در افغانستان، گفت: «ما یک گروهی داریم بنام سازمان منافقین که چند هزار نفر فقط کلیپ تولید می‌کنند، علیه جمهوری اسلامی ایران. اینها در افغانستان هم فعالیت می‌کنند.»

همچنین در اکوایران ببینید : روایت سیف و عراقچی از تولد دلار

  • حمله وحشیانه به کنسولگری ایران در هرات | دوربین‌های امنیتی را شکستند

امینیان افزود که بدرفتاری با مهاجران افغانستان سیاست جمهوری اسلامی ایران نیست و تاکید کرد که در حال حاضر سفارت افغانستان در تهران در همکاری با حکومت سرپرست افغانستان فعالیت می‌کند.

از سوی دیگر سفیر ایران در کابل بر آشتی ملی در افغانستان تاکید کرد و گفت که با این کار جلوی مهاجرت های گسترده گرفته خواهد شد.

امینیان، در ادامه گفت: «امیدواریم که مسایل افغانستان حل شوند، در اینجا یک آشتی ملی بوجود آید و همه اقوام خودشان را در حکومت شریک بدانند.»

سفیر ایران در افغانستان همچنین افزود که حکومت ایران حاضر است برای رسیدگی به بحران اقتصادی با افغانستان در بخش‌های گوناگون همکاری نماید و افغانستان را برای رسیدن به خودکفایی کمک نماید تا به گفته وی شهروندان افغانستان مجبور به ترک کشورشان نشوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.