درخواست سناتورهای آمریکا از بایدن علیه سپاه پاسداران

سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا نام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را از لیست به اصطلاح "تروریستی" آمریکا حذف نکند.

سناتور جان کندی روز دوشنبه به همراه سیزده سناتور دیگر در نامه‌ای به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن طرح درخواست عدم خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از لیست گروه‌های تروریستی نوشت: نه تنها این خروج به شدت اشتباه است بلکه باعث می‌شود به شرکا و متحدانمان در منطقه علی‌الخصوص اسرائیل و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز خیانت کنیم. این متحدان و شرکا تاکنون نسبت به کم‌تر شدن حضور آمریکا در منطقه نگرانی‌هایی دارند.

همچنین در اکوایران ببینید : منازعه بر سر گشت ارشاد فضای مجازی

در این نامه ادعا شده که انعقاد چنین توافقی منجر به دسترسی جمهوری اسلامی ایرانی به اموالی خواهد شد که صرف آنچه که «بی‌ثبات کردن منطقه از طریق گروه‌های نیابتی تروریستی» خوانده شده، می‌شود.

در ادامه نامه آمده است: وقتی که مسئله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میان باشد حقایق ناخوشایند هستند. سپاه پاسداران به طور فعال در تلاش است تا سیاست‌مداران و مسئولان آمریکایی را در خاک آمریکا بکشد؛ که از جمله آن‌ها می‌توان به وزیر خارجه پیشین مایک پمپئو اشاره کرد.

در ادامه این نامه ادعا شده است که سپاه پاسداران مسئول مرگ غیرمستقیم بیش از ۶۰۰ نیروی آمریکایی در عراق است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.