طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی تقدیم هیات رئیسه مجلس شد

نماینده ملایر در مجلس از ارسال طرح شفافیت قوای سه‌گانه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی با امضای ۲۰۰ نماینده به هیات رئیسه مجلس خبر داد و گفت: مصوبات این دستگاه‌ها بایستی در راستای دسترسی آزاد مردم به اطلاعات، شفاف شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامیاز تقدیم طرح شفافیت قوای سه‌گانه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی با قریب به ۲۰۰ امضای نمایندگان مجلس به هیأت رئیسه مجلس خبر داد و گفت: طرح شفافیت فعلی نسبت به طرح قبلی ویژگی‌های خاص‌تری دارد.

وی افزود: در طرح قبلی شفافیت فقط آرای نمایندگان مجلس بایستی شفاف می‌شد، در حالی که در طرح شفافیت قوای سه‌گانه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی شفافیت گستره بیشتری پریا کرده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: در طرح فعلی به جز مجلس و نمایندگان که باید اقدامات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ شفاف کنند باید تمام دستگاه‌های اجرایی، مصوبات هیات وزیران، شوراهای شهر و روستا، شورای عالی استان‌ها، مجمع تشخیص مصلحت نظام، قوای سه‌گانه، شرکت‌های دولتی مانند شرکت ملی نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی گاز و شرکت مخابرات و نهادهای عمومی غیردولتی مانند شهرداری‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی و تمامی دستگاه‌ها باید مصوبات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ شفاف اعلام کنند و در معرض دید عموم قرار دهند که این کار در راستای دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است.

طراح طرح شفافیت قوای سه گانه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی گفت: در این طرح اعلام کردیم که اگر برخی از این دستگاه‌ها مصوبات محرمانه داشته باشند و لازم بود که اسناد آن نزد خودشان حفظ شود باید برابر با دستورالعملی که به تصویب می‌رسد این محرمانگی تایید شود و در این طرح اعلام کردیم که استثنائات باید به صورت شفاف مشخص شود، در غیر این صورت تمامی اقدامات دستگاه‌های اجرایی باید شفاف بوده و در معرض دید مردم عزیز ایران قرار گیرد.

آزادیخواه در پایان گفت: ‌طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادهای غیردولتی با قید دو فوریت تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.