سرکنسولگری ایران در مزار شریف: به بخش کنسولی مراجعه نکنید

کنسولگری ایران در مزار شریف طی اطلاعیه ای اعلام کرد که خدمات کنسولی و صدور روادید تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

سرکنسولگری ایران در مزار شریف در اطلاعیه ای اعلام کرد:

‌بسمه تعالی

به اطلاع کلیه مراجعین محترم می رساند بنابه ملاحظات امنیتی ارائه خدمات ‎کنسولی و ‎صدور روادید از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱/۲۳ تا اطلاع ثانوی متوقف گردید. لذا از مراجعه به بخش کنسولی خودداری نمایند" .

پیش از این سفارت کشورمان در افغانستان نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ‌با توجه به تحولات اخیر و مشکلات به وجود آمده مقابل سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، عدم کنترل آن و همچنین مشکلات امنیتی، بخش کنسولی این سفارت از روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ تا اطلاع ثانوی از ارائه هرگونه خدمات کنسولی از جمله صدور روادید معذور می‌باشد.

همچنین مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امورخارجه با احضار کاردار سفارت افغانستان در تهران، نسبت به حملات انجام شده به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات به شدت اعتراض کرد.

 وی با یادآوری مسئولیت دولت ها در برقراری امنیت نمایندگی های دیپلماتیک خواستار برخورد قانونی با حمله کنندگان به نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران شد.

مدیرکل آسیای جنوبی همچنین به اطلاع کاردار افغانستان رساند که  تا اطلاع ثانوی بخش های کنسولی نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در افغانستان فعالیت های خود را متوقف کرده اند تا اطمینان لازم از طرف وزارت امور خارجه افغانستان در زمینه برقراری امنیت کامل نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران، داده شود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص تجمع ها در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و سرکنسولگری کشورمان در هرات و سنگ پرانی های پراکنده ای که صورت گرفته است، با یاد آوری مسئولیت قطعی هیات حاکمه سرپرستی افغانستان در حفظ و صیانت از امنیت اماکن دیپلماتیک، تاکید کرد: امنیت کامل سفارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در هرات و دیگر شهرهای افغانستان می بایست به صورت کامل تامین و تضمین های لازم برای فعالیت امن این نمایندگی ها ارائه گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.