دلجویی اعضای اتاق‌های تجارت هرات و فراه از سرکنسول ایران

رؤسای اتاق‌ تجارت و صنایع هرات و فراه، معاون اتحادیه صرافان و شماری از اتحادیه‌های خصوصی هرات در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این ولایت بابت حمله آشوبگران به کنسولگری ایران در هرات از وی دلجویی کردند.

در این دیدار که در محل کنسولگری ایران در هرات برگزار شد، یونس قاضی‌زاده، رئیس اتاق‌های تجارت هرات گفت: اعتراضی که در مقابل این کنسولگری صورت گرفت، کار مردم این ولایت نبوده است و آنان نماینده مردم هرات نیستند.

وی افزود: آشوب در فرهنگ مردم این ولایت نیست و مردم هرات هیچ وقت دست به چنین اقدامی نمی‌زنند.

قاضی‌زاده گفت: روابط میان ایران و افغانستان بسیار عمیق بوده و جمهوری اسلامی از سال‌ها پیش در تمام عرصه‌ها همکار کشورمان بوده است.

وی بیان داشت: کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات در تمام شرایط‌ سخت، شب و روز به مردم این ولایت خدمت‌رسانی کرده است.

در همین حال، محمد صدیقی‌فر، سرکنسول ایران در هرات گفت که قبلاً نگرانی خود را در این خصوص با مسئولان اداره محلی در میان گذاشته بود.

وی اضافه کرد که در دیدار با والی هرات شکایتش را مطرح کرده و خواهان توجه در این زمینه شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، سرکنسول ایران در هرات گفت که از اقدام صورت گرفته در مقابل کنسولگری گلایه دارد و حکومت نباید به معترضان اجازه چنین اقدامی را می‌داد.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی بیگانه درصدد ایجاد تنش میان دو ملت و کشور هستند، افزود: ما به خوبی می‌دانیم که حمله و تعرض به سرکنسولگری ما در هرات توسط آدم‌های استیجاری بوده است که عامل دست استکبار جهانی شدند.

صدیقی‌فر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند چهل سال گذشته بر خود لازم می‌داند تا از حمایت‌های همه‌جانبه خود در قبال مردم و کشور افغانستان دریغ نکرده و قطعاً این چنین برنامه‌هایی نمی‌تواند دوستی و برادری دو ملت را خدشه‌دار کند.

گفتنی است که دو روز پیش معترضان در هرات و کابل به کنسولگری ایران در هرات و سفارت ایران در کابل حمله کرده و به سنگ پرانی پرداختند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.