آخرین تحولات در  بازار ارز و طلا/افت اندک نرخ حواله درهم

بازار ارز تهران امروز شاهد بازگشت قیمت دلار به کانال ۲۷ هزار تومان بود و به تبع آن قیمت سکه و طلا هم نزولی شد.

قیمت دلار روز گذشته افت و خیز چشمگیری از خود ثبت نکرد و بازار ارز تهران شاهد استراحت قیمت دلار بود اما در  بازار ارز  امروز چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱   قیمت دلار  عقب نشینی  را تجربه کرد. اسکناس آمریکایی امروز به ابتدای کانال ۲۸ هزار تومان برگشت. نرخ دلار امروز در مقایسه با دیروز  ۱۳۰ تومان ارزان شد و بر روی  ۲۸ هزار تومان قرار گرفت. نرخ دلار در نیمه روز بار دیگر پایین رفت و کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و با ۲۷ هزار و ۹۸۰ تومان معامله شد. این قیمت نسبت به روز قبل ۱۵۰ تومان کاهش را نشان می دهد. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار ۵۴ تومان افت را ثبت کرد و با قیمت ۲۵ هزار و ۵۳ تومان مبادله شد. 

برخی از تحلیلگران بازار ارز  تهران  از این کاهش قیمت دلار به عنوان اصلاح یاد می کنند و معتقدند که نرخ دلار بعد از چند روز صعود مداوم  نیاز به یک استراحت و اصلاح قیمتی داشته  تا مسیر بعدی خود را تعیین کند. 

اما عده ای دیگر معتقدند که با خبر  احتمال آزادسازی  ارز های بلوکه شده ایران و امنیتی  شدن بازار ارز به دلیل ممنوع شدن معاملات فردایی، معامله گران در خرید و فروش دلار احتیاط بیشتری به خرج می دهند و به همین دلیل است که نرخ دلار نزولی شد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۴ هزار و ۹۳۸ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۱۸۸ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۶۸ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار ۳۵۰ تومان بود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «برگشت دلار به کانال 27 هزار تومان؛ قیمت سکه و طلا نزولی شد»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.