اوکراین به روسیه حمله کرد

شبکه روسی راشاتودی نیز گزارش کرد که گارد مرزی روسیه گزارش کرده است که یک حمله جداگانه از سوی ارتش اوکراین با قصد هدف قرار دادن یک گذرگاه مرزی نیز صورت گرفته است.

به گفته مقامات محلی، اولین حادثه در روستای «کلیموو» در منطقه بریانسک روسیه زمانی رخ داد که پرتابه‌هایی از سوی نیروهای اوکراینی به ساختمان‌های مسکونی اصابت کرد. هر هفت قربانی به بیمارستان منتقل شدند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، فهرستی از قربانیان گزارش شده توسط رسانه‌های روسی نشان می‌دهد که یک پسر دو ساله، یک زن ۷۴ ساله و یک مرد ۳۵ ساله در جریان گلوله باران به شدت آسیب دیده‌اند. مادر باردار ۲۵ ساله این نوزاد دو ساله نیز در میان زخمی‌ها بود.

فرماندار «الکساندر بوگوماز» تأیید کرد که پرتابه های شلیک شده توسط سربازان اوکراینی به ساختمان های مسکونی اصابت کرد و تأیید کرد که تعداد نامشخصی از مردم مجروح شده‌اند.

بنا بر بیانیه گارد محلی مرزی شاخه‌ای از سرویس امنیت فدرال روسیه منتشر شد، دومین حمله نیروهای اوکراین به ایست بازرسی «نویی یورکوویچی» حدود ۴۰ کیلومتری جنوب غربی «کلیمووو» بود که گلوله‌های خمپاره ای از قلمرو اوکراین در لحظه‌ای شلیک شد که گروهی از پناهجویان از اوکراین در حال عبور از مرز بودند و در پی این حمله ۱۲ خودرو دچار آسیب‌هایی شد اما تلفاتی برجای نماند.

ویدئویی که ظاهراً پیامدهای پس از حمله اوکراین به مناطق مرزی را نشان می‌دهد، اوایل امروز (پنجشنبه) در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است که یک خودرو و یک ون را نشان می‌داد که نشانه‌هایی از آسیب بر روی آن‌ها دیده می‌شود که احتمالاً آسیب‌ها ناشی از اصابت ترکش خمپاره بوده است.

حمله خمپاره‌ای اوکراین به مرز روسیه؛ 7 نفر زخمی شدند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.