علم‌الهدی: دشمن را به عقب رانده‌ایم/ خون ایرانی و افغانستانی با یکدیگر آمیخته است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی(ع) با اشاره به فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: مقاومت در عناصر رزمنده، آن چیزی است که ارتش، سپاه و نیروهای رزمنده ما را ممتاز می‌کند. مقاومت جوهره باعظمتی است که امروزه محور تمام حرکت‌های عزیزان مدافع ما برای مقابله با دشمن و استکبار قرار گرفته است و آن چنان بازدارنده است که دشمن با وجود تمام عداوت‌ها، به خاطر مقاومت غیرتمندانه ارتش و سپاه جمهوری اسلامی، قدرت تجاوز به نظام ما را ندارد.

وی افزود: امروز دشمن در اطراف ما حضور دارد، اما وجود نیروهای ارتش و سپاه در دریا، هوا و زمین باعث شده است دشمن جرات نکند به ما نزدیک شود و چون از انجام هر گونه فعالیتی در راستای تجاوز به حریم ما عاجز است، به انواع توطئه‌ها چنگ می‌زند. لذا آن چیزی که در کنار مقاومت سپاه و ارتش مهم است، بصیرت شما مردم می‌باشد. بصیرت شما باید مانع از تحقق اهداف دشمن شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به حادثه اخیرا رخ‌ داده در حرم رضوی، بیان کرد: دشمن از این حادثه برای ایجاد اختلاف بین مردم ایران و افغانستان استفاده می‌کند. مردم ایران و افغانستان با یکدیگر اختلاط خونی دارند و از یک نژاد اند. در گذشته، بخش عمده‌ای از افغانستان جزو خراسان بزرگ بوده است و مردم افغانستان همشهری ما مردم مشهد محسوب می‌شوند.  

علم‌الهدی عنوان کرد: افرادی مانند ابن سینا، فارابی، مولانا و آخوند خراسانی که در تاریخ منحصر به فرد بودند، از اهالی افغانستان اند، در حالیکه جزو مفاخر ایرانی به حساب می‌آیند. رهبری نیز در یکی از سخنان خود فرمودند مفاخر علمی شرقی اسلام به مراتب از مفاخر علمی غربی اسلام بالاتر اند.

وی با تاکید بر اینکه ایران و افغانستان یکی اند، گفت: ما بدون افغانستان ریشه‌های فرهنگی‌مان را از دست می‌دهیم. آن روزی که امام(ره) با نظام ستم‌شاهی مبارزه می‌کرد، برادران افغانستانی تنها ملتی بودند که در این مبارزه به ما کمک می‌کردند. در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیز در کنار رزمندگان باغیرت ما، برادران افغانستانی در صفوف دفاع مقدس حضور داشتند و عده‌ای از این عزیزان به شهادت رسیدند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: چندین سال است ما دشمن را به عقب رانده‌ایم و آن جبهه‌ای که در ۱۵۰۰ کیلومتر خاک ما تشکیل شده بود را تا کنار دریای مدیترانه عفب زده‌ایم و در آن جا در حال مبارزه با دشمن هستیم و بیشتر رزمندگانی که در این جبهه در حال همکاری با ما اند، عزیزان افغانستانی ما هستند. فاطمیون و بسیاری از یاران شهید سلیمانی از برادران افغانستان بودند.

علم‌الهدی اضافه کرد: دشمن این آمیختگی بین ایرانی و افغانستانی را دیده و افغان را ملاک قدرت ایران تشخیص داده است و این هماهنگی بین دو ملت، دشمن را به زانو در آورده است و مجبور شده دمش را روی کولش بگذارد و از افغانستان فرار کند.

وی با اشاره به حضور مهاجرین افغانی در ایران و با بیان اینکه این افراد مهمانان ما هستند، گفت: ما با همه توان از این عزیزان استقبال می‌کنیم. خواهران و برادران افغانی برای ما، مانند مهاجرینی هستند که از مکه به مدینه هجرت کردند. در آن زمان نیز مسلمانان امکانات خود را تقسیم کردند و مهاجرین را در زندگی خودشان جای دادند. امروز نیز برادران و خواهران افغان ما که به هر علتی به ایران مهاجرت کرده‌اند، شریک زندگی ما هستند و به کوری چشم دشمن، باید با آغوش باز از آنان استقبال کنیم و قدر آنان را به خاطر فداکاری‌هایی که تاکنون در عرصه‌های انقلاب، دفاع مقدس و همکاری با شهید سلیمانی داشته‌اند، بدانیم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: ما باید با وجود مشکلات معیشتی، تحریم‌ها سایر مشکلاتی که دشمن هر روز برای ما ایجاد می‌کند، تلاش کنیم به عزیزان افغانستانی مهمان در ایران که همدرد ما هستند، سخت نگذرد و زندگی خوش و خرمی داشته باشند و بتوانند با اطمینان و آرامش کامل به وطن خودشان بازگردند و در آن سرزمین اسلامی مدافع انقلاب و ارزش‌های دین باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.