پلیس انگلیس اعلام کرد که ۴۰ فعال محیط زیست را که در چند پایانه نفتی این کشور علیه تغییرات اقلیمی تجمع کرده و مخل جریان انتقال نفت شدند دستگیر کرده است.

پلیس منطقه اسکس امروز (جمعه) اعلام که ۲۸ نفر در نزدیکی انبار نفتی «نوگیتور» واقع در منطقه «توروک» و پایانه نفتی «گاریز» بازداشت شده‌اند. همچنین پلیس منطقه «وارویک شایر» ۱۲ نفر دیگر را در انبار نفتی «کینگزبری» واقع در منطقه «تاموورث» دستگیر کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده معترضان با ژاکت‌های نارنجی در بالای تانکرهای نفت دیده شده‌اند که تابلوهای «فقط نفت را متوقف کن»، حمل می‌کنند. آن‌ها از دولت می خواهند که پروژه های جدید نفت و گاز را متوقف کند.

اعضای گروه قیام علثه انقراض از روز شنبه گذشته دور جدیدی از اعتراضات خود را در انگلیس آغاز کرده و در نقاط مختلف و پرتردد این کشور دست به تظاهرات زده‌اند. آن‌ها طی سال های اخیر در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کرده تا این پیام را مخابره کنند که وضعیت اقلیمی در مرحله اضطراری است. 

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند. آن‌ها می‌گویند شرکت‌های تجاری در لندن ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به لحاظ مالی تامین می‌کند.

معترضان همچنین از دولت می‌خواهند که ساختمان‌ها در سراسر این کشور را به‌گونه‌ای عایق‌بندی کند که منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای شود.

پلیس انگلیس که اختیاراتش چند ماه پیش، به موجب طرحی که در مجلس تصویب شد افزایش پیدا کرده است به معترضان هشدار داده که در صورت شرکت در اقدامات مخرب و خطرناک آن ها را بازداشت می‌کند، اما معترضان می‌گویند که به تظاهرات خود تا زمانی که دولت به خواسته‌های آن‌ها جامه عمل بپوشاند، ادامه می‌دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.