درخواست آلمان درباره صرفه جویی مردم برای کاهش وابستگی به روسیه

به گزارش شبکه بی بی سی؛ روبرت هابک معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان روز جمعه از شهروندان خواست با کاهش مصرف انرژی و کاهش استفاده از خودروی شخصی، به قطع وابستگی کشورشان به نفت و گاز روسیه کمک کنند.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان در واکنش به فشارهای اتحادیه اروپا برای تحریم نفت خام روسیه در پی آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، گفته شاید اجرای آن تا پایان سال جاری (۲۰۲۲) امکان پذیر باشد.

با وجود کاهش چشمگیر واردات انرژی آلمان در سال جاری، این کشور هنوز یک چهارم از نفت خام و ۴۰ درصد از گاز طبیعی مصرفی خود را از روسیه خریداری می کند، هر چند در واکنش به جنگ اوکراین، از آغاز به کار خط لوله بزرگ انتقال گاز طبیعی روسیه "نورد استریم ۲" جلوگیری کرده است.

برلین تاکنون با موضع اتحادیه اروپا برای تحریم انرژی روسیه، مخالفت کرده و نهادهای اقتصادی آلمان هم هشدار داده اند که قطع فوری واردات انرژی از روسیه، موجب رکود شدید در بزرگ ترین اقتصاد اروپا تا ۲۰۲۳ خواهد شد.

از سوی دیگر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از موضع آلمان و مجارستان در برابر جنگ اوکراین، انتقاد کرده است.

برخی اعضای حزب های ائتلافی شولتز مانند سبزها و اف دی پی، شولتز را به ناتوانی در رهبری متهم کرده اند.

ماری اگنس استرک زیرمان رئیس کمیته دفاعی مجلس آلمان که اخیرا به همراه هیئتی از کی یف دیدار کرده، هم گفته که دیدگاه قدیمی و انعطاف ناپذیر آلمان از جهان، دچار فروپاشی شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.