واکنش ۴ کشور اروپایی از حوادث امروز مسجدالاقصی

کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا با صدور بیانیه‌ای به اتفاقات امروز در مسجدالاقصی واکنش نشان دادند.

کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا، امروز (جمعه) در بیانیه مشترکی بدون محکومیت تجاوزات مأموران رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی به ابراز نگرانی در این خصوص بسنده کردند.

به نوشته الجزیره، این کشورها در بیانیه خود خواستار احترام به وضعیت فعلی مدیریت اماکن مقدسه (تولیت مسلمانان) در شهر بیت‌المقدس شده و بر تلاش‌ها در راستای آرام کردن اوضاع و راه‌حل دو دولتی تأکید کردند.

چهار کشور مذبور همچنین در خصوص درگیری‌های امروز در قدس شرقی و افزایش خشونت‌ها ابراز نگرانی کردند.

در ادامه، بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای بر لزوم توقف تنش‌ها میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی تأکید کرده و گفت که با نگرانی بالایی خشونت‌های اخیر را پیگیری می‌کند.

اتحادیه اروپا نیز بر لزوم احترام به وضعیت فعلی اداره اماکن مقدسه در بیت‌المقدس تأکید کرد و گفت که همکاری امنیتی میان تل آویو و تشکیلات خودگردان در این شرایط اهمیت حیاتی دارد.

قدس اشغالی به ویژه مسجد الاقصی امروز (جمعه) شاهد شدیدترین درگیری‌ها در یک سال گذشته میان نمازگزاران فلسطینی با مأموران صهیونیست بود، به طوریکه همچون رمضان سال گذشته نیروهای اشغالگر وارد صحن مسجدالاقصی شده و اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای فلسطینیانی را که برای ادای نماز به مسجد الاقصی آمده بودند، «اغتشاشگر» خواند و اعلام کرد که حدود ۳۰۰ نفر از آن‌ها را دستگیر کرده است.

حوادث امروز در مسجدالقصی واکنش گسترده‌ای در سطح جهان اسلام را موجب شده و گروههای فلسطینی همچون حماس و جهاد اسلامی واکنش بسیار شدیدی داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.