دو فوریت طرح شفافیت قوای سه گانه تصویب شد

در ابتدا حجت الاسلام احد آزادیخواه در موافقت با دو فوریت طرح قوای سه گانه دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها اظهارداشت: مردم شفافیت را فقط از مجلس نمی‌خواهند و شفافیت باید کامل و جامع باشد.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی پیشتاز شفافیت است. نباید فقط شفافیت را از مجلس مطالبه کرد و باید شفافیت به همه دستگاه‌های اجرایی تسری پیدا کند.

قوانین قبلی شفافیت باید اصلاح شود

در ادامه جلسه روح الله نجابت در مخالفت با دوفوریت طرح مذکور گفت: ما قانون برای شفافیت سایر نهادها و دستگاه‌ها داریم و نیازی نیست که قانون دیگری در این زمینه تصویب کنیم.

وی بیان کرد: البته رویکرد خوب طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها این است که تأکید را روی شفافیت همه نهادها گذاشته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما قوانین زیادی در این زمینه داریم به اعتقاد بنده اگر قوانین قبلی ایراد دارد، باید اصلاح شود و نیازی به قانونگذاری جدید برای شفافیت نهادها و دستگاه‌ها نیست.

باید مشخص شود در پستوهای ادارات چه می‌گذرد

همچنین عبدالعلی مظفری در موافقت با دوفوریت طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها بیان کرد: شفافیت باید در همه ارکان نظام وجود داشته باشد. مردم معمولاً برای انجام کارهای اداری خود چندین ماه در سیستم اداری تردد می‌کنند و این مسئله نشان می‌دهد که قوانین مصوب مجلس خروجی لازم را ندارد و به خوبی اجرایی نمی‌شود که شفافیت باعث می‌شود دیگر شاهد چنین موضوعاتی نباشیم.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی شفاف است و دور تا دور ما دوربین قرار گرفته است. همه مسائل در مجلس شفاف است، البته مجلس هم باید شفاف‌تر شود و آرای نمایندگان هم لازم است که شفاف شود.

نماینده مردم سروستان در مجلس تصریح کرد: باید مشخص شود که در پستوهای ادارات و سالن‌های جلسات ادارات و وزارتخانه‌ها چه اتفاقی می‌افتد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.