ایران کاردار سفارت سوئد را احضار کرد

در پی هتک حرمت قرآن کریم کاردار سوئد در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه ایران احضار و بر اقدام فوری و قاطع دولت سوئد برای پایان دادن به جسارت به ساحت قرآن کریم تأکید شد.

در پی حوادث چند روز اخیر در سوئد که با آتش زدن قرآن کریم توسط راسموس پالودن، رهبر یک فرقه راست افراطی در شهر لینکوپینگ همراه بود، کاردار سوئد در تهران در غیاب سفیر آن کشور توسط رئیس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام موهن فرد یاد شده که متاسفانه به بهانه آزادی بیان با حمایت پلیس سوئد صورت گرفت، به وی ابلاغ شد.

رئیس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن این اقدام هتاکانه در ماه مبارک‌ رمضان، مسئولیت دولت سوئد در این باره را متذکر شد و خواستار اقدام فوری و قاطع دولت این کشور برای پایان بخشیدن به جسارت به ساحت قرآن کریم و تضمین عدم تکرار آن در آینده شد.

وی، توهین به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان جهان و جریحه‌دار کردن احساسات آنان را بدترین سوء‌استفاده متصور از آزادی بیان دانست و گفت: این حادثه تأسف‌بار که تحت حفاظت پلیس سوئد انجام شده، تصویر سوئد را نزد مسلمانان جهان مخدوش می‌کند.

کاردار سوئد در پاسخ ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه در کشورش، گفت مراتب را فورا به مقامات کشور متبوعش منتقل می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.